Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag har ett konkret arbetsmiljöproblem, har ändra lite för att inte hänga ut de inblandade för mycket, men det skulle vara väldigt... 2
Svar
29
· Visningar
4 550
Senast: golit
·
Skola & Jobb Börjar känna att enbart låta pengarna sitta på en vanligt slätt sparkonto/bankkonto är lite tråkigt och onödigt. Självklart vill jag...
Svar
5
· Visningar
1 219
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Kan man få nått som helst jobb på djursjukhus utan djurvårdsutbildning? Utbildning och erfarenhet som hästskötare finns, men "inget mer". 2
Svar
29
· Visningar
9 128
Senast: Mynta2
·
Skola & Jobb Det är inte lätt att vara utlandsstudent, utan möjlighet att jobba extra kvällar/helger, o inte heller kunna utnyttja föräldrar för...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Hej på er! Hoppas att detta inte räknas som annons, ullo, isåfall får du skälla på mig :) Min kusin har en väninna som pluggar...
Svar
18
· Visningar
2 583
Skola & Jobb Finns här någon som har erfarenhet av det yrket? Kanske själv arbetar som det, eller själv är hörselskadad och på så vis har...
Svar
3
· Visningar
998
Skola & Jobb Jag jobbar inom äldrevården och en av familjemedlemmar har fått magsjuka. Ja har ingen symtom för det, men hur funkar det? Får jag gå...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Nebraska
·
Skola & Jobb Hej! Tänkte höra om det finns någon här som går/har gått på Lillerud i Karlstad och kan berätta om skolan och så? Kommer förmodligen...
Svar
17
· Visningar
1 642
Senast: AgentCarter
·
Skola & Jobb Jag har varit ganska säker på att socionom är grejen för mig, men ju närmare antagningsbesked jag kommer (jag är så gott som säker på...
Svar
15
· Visningar
1 718
Skola & Jobb Hur fungerar det med ersättning om jag behöver sjukskriva mig från sommarjobbet? Kontrakt är påskrivna och det är tänkt att jag ska...
Svar
11
· Visningar
9 054
Senast: No1
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja flytta bort från Stockholm då det är på tok för dyrt här. En vettig bostad att hyra kan ju lätt gå loss på 8000 kr i...
Svar
11
· Visningar
1 346
Senast: nickan1
·
Skola & Jobb Det har uppstått en situation med min förra arbetsgivare som jag skulle vilja ha lite klarhet i om det finns någon bukefalist som har...
Svar
10
· Visningar
3 605
Senast: Dentaku
·
Skola & Jobb Det är ju ett ämne som kommer på tal lite då och då i TV och tidningar. Helt i ärlighetens namn har jag aldrig tagit reda på mer fakta... 2
Svar
27
· Visningar
3 636
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Jag är fruktansvärt less på mitt jobb för tillfället och söker allt vad jag kan för att hitta annat. Det är väl inte bara arbetsplatsen...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: Lill76
·
Skola & Jobb Skulle du då vilja jobba extra inom din nya bransch och när skulle du vilja ha kontakt med potentiella arbetsgivare? Första veckan i...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Har kommit på en grym idé som jag skulle vilja pyssla lite med. Det är ett typ av hantverk där det mesta av pengarna skulle gå till en...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: Snubbelfot
·
Skola & Jobb En arbetare gick på sin kollega fysiskt på arbetstid, tog stryptag, gav någon smäll och rivsår i ansiktet. Allt började med tjafs om en...
Svar
5
· Visningar
1 786
Senast: Nebraska
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag söker till PHS och skulle vilja komma i kontakt med fler som söker som kanske bor i stockholm. Det kanske är roligare o träna...
Svar
3
· Visningar
750
Skola & Jobb Jag börjar bli smått galen på min skola. Lärarna är trevliga när jag är där och så, men det tar allt som oftast runt 3-5 dagar innan jag...
Svar
14
· Visningar
1 320
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Sitter just nu och skriver på ett personligt brev till ett jobb (kommunalt) jag gärna vill ha. Jag arbetade som extra resurs med exakt...
Svar
4
· Visningar
4 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka