Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag funderar på att gå ner i tid, till 75 % pga barn under 8 (jobbar statligt så vi har dock rätt till barnet fyller 12). Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 938
Senast: Manji
·
Hemmet Kan man frysa in kantareller som de är? Eller måste de förvällas? Vad är egentligen förvällas?
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Hej! Jag är 17 och är livrädd för diabetes, iallafall typ 1. Något av symptomen stämmer in, exempelvis trötthet och så kallad...
2
Svar
22
· Visningar
1 508
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: Acto
·
Trädgård & Växter Har en buske i min närhet med massor av bär. Men har aldrig ens lagat mat med enbär från affären. Hur ska de se ut när de är mogna att...
Svar
15
· Visningar
965
Senast: MiaMia
·
Hemmet Jag har berättat om min konstiga gamla pardörr förr. Den som färgen bubblar på, och den som "läcker" någon mystisk vätska genom färgen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 476
Senast: ptr
·
  • Omröstning Omröstning
Mat Kan du tänka dig att äta insekter? Har du provat? Vilka insekter kan du tänka dig att äta? I vilken form? Jag har sett att det finns...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 451
Senast: Stinaelin
·
Kultur Jag snubblade över det här namnet i ett sammanhang idag och insåg att det är en karaktär i något jag har läst, men trots funderande och...
Svar
1
· Visningar
513
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har ingen fruktpress men däremot en saftmaja. Blir det äppelmust om jag hackar och kokar äpplen i den? Eller blir det saft? Går det...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 796
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 182
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
854
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Så här mycket var det många år sedan jag kände inför hösten. Ser verkligen inte fram emot ruskigare väder och att allt blir 100 gånger...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 486
Senast: Bison
·
Fordon Många här bor antagligen lantligt och har långa pendlingsresor. Var går din gräns? När måste man vara beredd att flytta för jobb?
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 766
Senast: warg
·
Relationer Bonusdottern fyller 17 snart, vi kommer antagligen inte hinna träffa henne den dagen eftersom hon bor i en annan stad och har mycket med...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: Halcyon
·
  • Låst
Trädgård & Växter Den förra tråden blev full. Jag är så glad över mina äppelträd just nu! Det är massor av knoppar på Astrakanen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 459
Senast: ameo
·
Tjatter Eller vad saknar du? Jag saknar att sova över hos kompisar sådär som jag gjorde (eller de hos mig) när vi var barn och tonåringar. Så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
6 364
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Jag har hemmakontor för första gången i mitt liv och insåg redan vi lunchtid att jag inte har en susning om hur man har "rast" hemma...
2
Svar
37
· Visningar
1 972
Senast: aiquen
·
Juridik & Ekonomi Min bil ska in på verkstad och jag blir troligen tvungen till att ta en hyrbil under tiden. Ser att man kan hyra en elbil relativt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 729
Senast: Fetaost
·
Kläder & Bli fin Halloj! Vad har ni på er nu i "mittemellan"-tider? Jag har skaljackor, men de är för varma nu och vanlig kofta blir snart för kallt...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Seaside
·
Kultur Har sen ett par dagar försökt komma på namnet på ett engelskt popband, men lyckas inte. Kanske Buke kan stå mig bi? Det här är vad jag...
Svar
5
· Visningar
738
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka