Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Hur översätter man "i valet och kvalet"?
Svar
14
· Visningar
1 019
Skola & Jobb Jag har inte haft så traditionella sommarjobb tidigare, men i år har jag tänkt söka några. :) Hur ska ni göra? Jag undrar: när är...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Septicemia
·
Skola & Jobb Har åkt på influensa big time, skulle jobbat i helgen men går ju inte. När jag ringer så vill min chef att jag ska fixa vikarie. Så är...
Svar
16
· Visningar
4 795
Senast: Raderad medlem 19815
·
Skola & Jobb Jag började på ett nytt jobb i början på året, inom vården, och det har sedan dess varit kaos på arbetsplatsen med uppsägning av...
Svar
6
· Visningar
2 908
Senast: Muninna
·
Skola & Jobb Har lite uppgifter som jag inte riktigt vet hur de ska lösas. De är säkert inte alls svåra men jag hittar inget när jag googlar heller...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Idas
·
Skola & Jobb Tar examen från universitetet i vår och då ska det bli bal och hela kalaset. Svinkul! Bara ett problem.. Jag har ingen aning om vad jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 626
Senast: lizan
·
Skola & Jobb Jag är väldigt sugen på att börja plugga men vet inte riktigt vad till vad. Vill ha ett jobb med vanliga kontorstider eller ett där man...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: Malin_L
·
Skola & Jobb Jag har enligt mitt anställningsbevis en intermittent anställning (visstidsanställning). Det står att anställnigen behöver inte sägas...
Svar
0
· Visningar
840
Skola & Jobb Hjälp mig brainstorma nu, buke! Jag vet att det är en svår bransch osv, så jag kan döda mina drömmar ganska bra själv och behöver ingen...
Svar
5
· Visningar
696
Senast: mariposa
·
Skola & Jobb Pluggar på distans och har en uppgift i sociologin som innebär att jag skall leta upp 3 nyheter (från tv/tidning/internet) som tyder på...
Svar
11
· Visningar
2 347
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Någon som har koll på dessa två utbildningar och vad chansen är att få jobb efter dessa är...
Svar
10
· Visningar
1 670
Senast: lulski
·
Skola & Jobb Jag ska ha medarbetarsamtal i veckan med chefen. Har ett lite mindre kvalificerat jobb men ganska mycket universitetsutbildning i...
Svar
6
· Visningar
1 644
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Jag läser just nu till förskolelärare men känner att detta kanske ändå inte är rätt, funderar över vad jag vill läsa till istället. Det...
Svar
16
· Visningar
5 036
Senast: gunhild
·
Skola & Jobb Hej! Jag undrar om lärare verkligen får ringa och klaga och nästan kräva att man ska vara sjuk mindre? Jag är sjuk ofta pga att jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 446
Senast: LaMaya
·
Skola & Jobb Har följt debatten om den svenska skolan ganska länge nu, och jag börjar ifrågasätta det gamla slagträet; fler lärare i skolan. Så fort...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 722
Senast: Lurv
·
Skola & Jobb Jag har en nära släkting vars tjej är ganska nyutexad leg psykolog och har fått en tjänst inom landstinget på en mindre ort i närheten...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 080
Senast: Santa
·
Skola & Jobb Jag har velat bli veterinär så länge jag kan minnas, men har de senaste 4-5 månaderna knappt känt att det lockar alls. Jag sökte till...
Svar
9
· Visningar
1 432
Senast: Libra
·
Skola & Jobb Hallå hej. Varning för långt inlägg... :o Men jag har en del funderingar jag gärna skulle bolla med någon. Jag saknar slutbetyg...
Svar
13
· Visningar
2 203
Senast: Dandylinn
·
Skola & Jobb Om man säger upp sig själv hur lång strafftid har man då? Vad är det för villkor sen. Hur länge och hur mycket får man stämpla? Övrig...
Svar
8
· Visningar
1 223
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Håller på att skicka in en ansökan om sjukpenning och har fastnat lite. Försäkringskassan vill att jag ska skriva in ''Årsarbetstid...
Svar
3
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp