Det här med att gå på examensbal...

Sv: Det här med att gå på examensbal...

Hmm ja finns ju iof en klänningsaffär har jag sett, men känns som ändå som ett smärre bristfälligt sortiment :o

Whoot? Nu känner jag mig svårt bortglömd, och lite mobbad på grund av min ekonomi :arghh:
Men trots det kan vi ju ha lite ångest tillsammans
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Jag tyckte inte att det var 'läskigt', den finns i färdiga storlekar också. Den har snörliv vilket gör att man kan förändras lite i storlek utan att det gör något :)

Kan för övrigt tillägga att jag kom undan billigt, den första jag kollade på i samma stil var uppe i 8000 ;)
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Haha, förlåt! :o
Var du med i förra veckan när jag hade er? Jag kan faktiskt inte minnas att jag sett annat än ridbild/bilder på dig och hästarna och då är det så svårt att känna igen folk. Men jag visste att du, dvs doleron, är eodare! :D

Tillsammansångest är bättre än ensamångest!
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Ah ja men då har man ju lite att spela med ändå..
8000 O_o Det är ju mer än vad jag äter för på ett år (inte alls överdrivet)
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Yep jag var med, så den laman känner jag igen! Satt typ längst bak och ställde dumma frågor. Lider lite av frågetourettes ibland... Ja men bilder utan hästar på är ju inge roliga heller

Delad ångest är halverad ångest som man brukar säga :D
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Ha! Då vet jag ju vem du är också! :D Min fiiinaste alpacka, för det är alpacka och inte lama. ;) Hon spottade på mig när jag var o hälsade på henne i torsdags, yep, jag hade äckligt godis... :love:
Och inte dumma frågor. Ni var ju hur kul som helst. Frågor och diskussion är vad som gör det bra och roligt. :D

Halverad klänningsångest känns faktiskt lite lagom! Fasen vad gött!
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Oh noes då får jag inte vara en anonym student i den stora gråa massan längre :o Äh alpacka, lama, same shit höhö.. Jo diskussioner är ju roligt, men jag är mycket väl medveten om att ibland kan det vara lämpligt att tänka innan man pratar, något jag tränar på så ofta jag kommer ihåg, vilket ibland är aldrig... Är inte alls en röd person :angel:
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Det är väl inte så långt mellan Skara och Göteborg? När jag letat klänning har jag och en kompis hittat massor med snygga klänningar på second hand i Sthlm, borde inte vara så svårt att hitta i Göteborg heller? Mycket studenter, många baler och många klänningar i omlopp. ;)
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Nej det är inte så långt, gäller väl mest att ta sig tid och råd att åka dit..
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Jag hade kollat blocket.

Känns ju kanske inte så kul att lägga massor med pengar på en klänning som du kanske bara använder en gång?
Jag hade letat efter en med snörliv eller liknande så man kan justera efter kroppen för perfekt passform.
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Julgranar är väl fina? :D

969826_10151626072892422_2116872364_n.jpg



Du hade kunnat burit en sopsäck, med det där röda vackra håret kommer du undan med vad som helst :up:
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Är nog inte svårt att hitta en klänning, utan problemet är ju vilken typ och vilken färg jag ska ha..
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Här kommer den utlovade bilden

IMG_6042_zpsae6b2d5f.jpg


Så bring it, modell och färg?
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Med den där snygga kroppen kan du ju ha vad som helst!

Vad tycker du om för färger? Finns det några färger som är big no no?

Grönt känns faktiskt som att det skulle passa dig riktigt bra, sen skulle jag iaf välja något som är figursytt och visar dina snygga former.
 
Senast ändrad:
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Prinsessmodell utan axelband och stor kjol! Wow vilken kropp! :):love:
Snörning i ryggen är kanon, då kan du reglera efter dagsformen och dra åt lite extra där det behövs! :)

Grönt skulle vara ursnyggt! Och ang frisyren skulle jag kört samma volym som på bilden fram men lite mer kammat och "fast" samt en sidodonut med ett snyggt spänne! Alltså längden på sidan drar du till en donut bakom örat så att säga!)(Be en kompis, tar 5 minuter att göra en)

Och ang sminkningen så en lätt sotad look med champagne istället för vitt och så något genomskinligt gloss med lite skimmer! Lätt suddad kajal och extra fransar! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Det här med att gå på examensbal...

+ Vouge

Oj tack vad snälla ni är :love:

Har nog egentligen ingen färg som är sådär absolut inte, men jag tror kanske inte pastellfärger skulle bli så lyckat..?

De gånger jag provat axelbandslösa klänningar har jag känt mig som en ukrainsk diskuskastare vilket känns sådär smickrande :meh:

Nu syns det ju lite dåligt på bilden, men jag har en sidecut på höger sida och hade funderat lite i nån form av lite rockigare uppsättning eller vad man ska säga.. Tycker den här är hur snygg som helst :d

471e172a1244dc5541cc1c4ad40710fb.jpg
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Precis som fler har skrivit kan du ha vilken klänning du vill till din kropp! Men jag hade ändå tagit något med korsettliv, även om du väljer axelband!
Du är så himla fint timglasformad att något annat vore en skam! ;):love:

Den frisyren skulle vara sjukt cool! Den är ju lite Prinsessrockig sådär! ;):d

Pasteller kan absolut vara fint, men välj då isblått eller olivgrönt, SNYGGT till ditt hår och så sparar du pengar på att inte färga det, det är ju skitcoolt som det är! :)

Bor du i Skara finns det ju massor av butiker hos "er"! Google is your friend! ;) Dessutom stod det nått om rabatt för studenter hos en viss kår, kolla upp det! :)
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

+ niphredil
Vad snälla ni är, tack :love:

Har hittat en klänning som jag tycker är rätt snygg, med axelband på ena sidan men det är ju så svårt när man inte kan prova. Känner verkligen att det är dagens i-landsproblem

Hmm isblått kanske vore något..
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Hur är deras returregler? Det är faktiskt inte så jobbigt att returnera, har jag märkt! :D

Länka till den du hittat! Vill se!

Jag kom på att jag har en vän som precis tagit sin veterinärexamen och hennes balklänning var to die for... Funderar på hur mycket det kan kosta att få något liknande uppsytt, den är väldigt enkel så ja.. Hmm...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp