Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hon menar väl såklart sockervattnet? inte vatten från kranen...
och ja, det innehåller massa energi, det är ren melass. jag sköljer alltid betfor så vattnet är nästan klart innan jag ger det. socker är inte nyttigt.
En fundering; "sockervattnet" kommer ju från betforen, dvs det löses ut när betforen blötläggs
Om man mäter energin i den torra betforen och sedan blötlägger den och sköljer av den innan utfodring så att vattnet är klart/nästan klart
Energinivån är väl nu betydligt sänkt eller är jag helt fel ute?
hon menar väl såklart sockervattnet? inte vatten från kranen...
och ja, det innehåller massa energi, det är ren melass. jag sköljer alltid betfor så vattnet är nästan klart innan jag ger det. socker är inte nyttigt.
Jo, alltså, det förstår jag ju, men hur mycket sänker man näringsvärdet? I siffror?
Och detta att socker inte skulle vara nyttigt - det skrivs ju här på Buke ofta. Jag undrar vilka vedertagna forskningsresultat som visar på det? T ex SLU/ hippocampus avråder ju inte på något sätt från att fodra med betfor, och inte harjag sett några rekommendationer om att den ska sköljas heller.
De agronomer jag pratat med från slu säger att :
-det finns inte tillräcklig forskning
-Socker är inte dåligt för hästar på samma sätt som det är dåligt för människor
-det finns gott om socker i gräs
Visa mig en studie som säger att socker är dåligt för hästar... All denna sockerhets är grovt överdriven.
Visa mig en studie som säger att socker är dåligt för hästar... All denna sockerhets är grovt överdriven.