Sv: Ytliggare en kull med små Jääkäri´s
kommer inte ihag hur gammal du ar men under 31 finns det youthexchange program da allt du behover ar drygt 16 000 svenska pa ditt bankkonto
finns manga olika vagar in i kanada, men om man hittar en foretagare som vill anstalla en sa gar det fortare, ar sakrare for en sjalv som individ och immigrationen blir sa mkt mer positiv... de gillar folk som vill jobba
Inte jattekrangligt direkt om sanningen ska fram, men en hel del upprepningar. Som svensk far man vara har i 6 manader utan visum, men svartjobb ar itne att rekommendera, daremot kan man komma hit och soka innifran kanada for open work permit (det ar vad jag vantar pa, men eftersom jag ansokte omd et samtidigt som sponsor + permanent resident sa tar det extra tid, normal tid for open work permit ar dryga 3 manader) med open work permit sa far man jobba med vad som helst, for vem som helst. Soker man via en foretagare sa ar man las hos det foretaget under x antal manader (upp till ett ar har jag for mig om de inte andrat sen sist jag kollade) men da ar foretagaren ocksa tvungen att bla. finna dig bostad o sadar.
kommer inte ihag hur gammal du ar men under 31 finns det youthexchange program da allt du behover ar drygt 16 000 svenska pa ditt bankkonto