S
Silly
Jag har planerat att åka utomlands och jobba på någon hästgård ett tag innan jag börjar plugga på universitet. Nu har jag hittat ett ställa jag får komma till. Det är ett dressyr/hopp-försäljningsstall i södra Wales och jag skulle vara hästskötare där och fixa med stallsysslor. Jag skulle få värma hästarna åt huvudryttarna på förmiddagen och samtidigt få lite hjälp från dem och på eftermiddagen skulle jag få en ridlektion. Det finns möjlighet att tävla om man är intresserad och dom verkar ha samma inställning till hästar som jag. min tanke med att komma iväg var att lära mig snacka lite bättre engelska och lära mig mer om hästar och ridning.
Nu undrar dom när jag kan komma och hur mycket jag förväntar mig i lön! Gah! Får lite kalla fötter, bor ju fortfarande hemma med mamma och pappa liksom, måste nog lämna min pålle hemma och säga upp mig från jobbet. Och hur mycket ska jag begära i lön? Boende ingår (2 bed mobile home, vad tycks om det? funderar...) och syftet är ju inte att tjäna pengar men samtidigt är det ju shyst om det går att lägga undan några kronor i månaden... Ska jag ta det här eller något annat? hade tänkt åka vid årsskiftet egentligen men jag är född förvirrad så vad spelar det för roll.. Min så kallade planering är rätt vimsig. Vad borde jag luska reda på mer om gården? Ska man kräva något kontrakt innan man åker så att man inte kommer dit och är helt lämnad åt sitt öde?
Tips, tankar, uppmuntran och invändningar är väldigt välkomna!
Nu undrar dom när jag kan komma och hur mycket jag förväntar mig i lön! Gah! Får lite kalla fötter, bor ju fortfarande hemma med mamma och pappa liksom, måste nog lämna min pålle hemma och säga upp mig från jobbet. Och hur mycket ska jag begära i lön? Boende ingår (2 bed mobile home, vad tycks om det? funderar...) och syftet är ju inte att tjäna pengar men samtidigt är det ju shyst om det går att lägga undan några kronor i månaden... Ska jag ta det här eller något annat? hade tänkt åka vid årsskiftet egentligen men jag är född förvirrad så vad spelar det för roll.. Min så kallade planering är rätt vimsig. Vad borde jag luska reda på mer om gården? Ska man kräva något kontrakt innan man åker så att man inte kommer dit och är helt lämnad åt sitt öde?
Tips, tankar, uppmuntran och invändningar är väldigt välkomna!
Senast ändrad av en moderator: