Word och sidnumrering *hjälp*

Derivata

Trådstartare
Hur lyckas jag få så att sidnumreringen börjar att numrera från sidan 3 i dokumentet med siffran 1?

Jag har ett långt dokument och i början så ligger en innehållsförteckning, vilken jag vill skall vara onumrerad. Jag vill i stället att numreringen skall börja med siffran 1 på sidan 3, hur gör jag? :confused:
 
Nirak skrev en tråd om det för ett tag sedan.
Har för mig att någon hade ett dokument som beskrev hur man gjorde...
 
Jag skulle göra så i ett arbete, men min datalärare sa att det inte gick (kan ha varit för svårt också). Att man kan hoppa över att numrera första sidan vet jag annars kanske man får ha första sidan och innehållsförteckningen i ett dokument (skriva innehållsförteckningen "för hand") och resten i ett annat dokument. På så sätt får du sidan 3 att bli numrerad som sidan 1.
Lite snurrigt inlägg, hoppas att du förstod hur jag menade.
 
Det går alldeles utmärkt att göra det ni vill, och det är inte alls svårt. Möjligtvis är det lite ologiskt.

Ställ markören längst ner på sidan innan den sida där den nya sidnumreringen ska börja.
Välj Infoga -> Brytning. Markera "Nästa sida" och klicka på OK.

Nu kommer ändringar du gör i sidhuvud och sidfot (till exempel sidnumrering) bara påverka sidorna före respektive efter brytningen.
 
Tack alla för hjälpen!


Nun är uppsatsen på väg till tryckeriet med sidnumreringen börjande på rätt sida :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 828
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp