Word och sidnumrering *hjälp*

Derivata

Trådstartare
Hur lyckas jag få så att sidnumreringen börjar att numrera från sidan 3 i dokumentet med siffran 1?

Jag har ett långt dokument och i början så ligger en innehållsförteckning, vilken jag vill skall vara onumrerad. Jag vill i stället att numreringen skall börja med siffran 1 på sidan 3, hur gör jag? :confused:

Nirak skrev en tråd om det för ett tag sedan.
Har för mig att någon hade ett dokument som beskrev hur man gjorde...

Jag skulle göra så i ett arbete, men min datalärare sa att det inte gick (kan ha varit för svårt också). Att man kan hoppa över att numrera första sidan vet jag annars kanske man får ha första sidan och innehållsförteckningen i ett dokument (skriva innehållsförteckningen "för hand") och resten i ett annat dokument. På så sätt får du sidan 3 att bli numrerad som sidan 1.
Lite snurrigt inlägg, hoppas att du förstod hur jag menade.

Det går alldeles utmärkt att göra det ni vill, och det är inte alls svårt. Möjligtvis är det lite ologiskt.

Ställ markören längst ner på sidan innan den sida där den nya sidnumreringen ska börja.
Välj Infoga -> Brytning. Markera "Nästa sida" och klicka på OK.

Nu kommer ändringar du gör i sidhuvud och sidfot (till exempel sidnumrering) bara påverka sidorna före respektive efter brytningen.

Tack alla för hjälpen!

Nun är uppsatsen på väg till tryckeriet med sidnumreringen börjande på rätt sida :banana:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 930
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar