Windows Movie Maker! Funkar inte!

K

kosmos

Hej! Mitt Windows movie maker har krachat ! Och jag måste kunna använda det nu till helgen!

Det har funkat utmärkt tills när jag för någon dag sedan skulle starta det. Då står det typ "windows har stött på ett problen som måste avslutas" Skicka felrapport/skicka inte.. Trycker jag på kicka inte så stängs bara hela programmet ner..! Har försökt att hitta se om man kanske kan ominstallera det, men jag vet inte var jag har fått det ifrån från början..:confused: Hur ska jag göra? :(

Tacksam för hjälp !

Sv: Windows Movie Maker! Funkar inte!

Har du kvar installations skivan med ditt operativsystem?
Prova kör en snabb installation där du reparerar dom skadade filerna

Precis samma har hänt för mig! Förstår inte riktigt det som beskrivs i länken, Start är väl startknappen nere i hörnet, men vad är Run?

Knapplån

Jo asså kommer det upp direkt när du startar programmet??
För om det är så att du hinner starta upp den och kanske typ importera en bild eller så så kan du trycka på spara efter du har gjort någon grej.
För då sparas allting när den kommer upp.

För mig är det så att det kommer upp så fort man startat, men "drar" man bara ner det så att det inte syns funkar det t.ex att fånga upp filmer från kameran in i datorn och också importera till programmet, men så fort jag försöker lägga någonting på "storyboarden" så hänger det sig.. :(

Måste man ha skivan? jag tror inte vi har den :cry: , mamma sa att de inte ger en både programmet på datorn och skivan...

Din mamma kan ha rätt men det gäller bara om man har en förinstallerad dator, dvs då ligger "skivan" på datorn.
Det man kan göra då är att skriva in sökvägen för installationsfilerna i rutan istället.

Testa att söka på moviemk.exe på alla enheter och ligger den inte under c:/program/ eller c:/windows så är det förmodligen där filerna ligger.

Jag sökte på alla hårddiskar, och det kom upp en PF-fil som låg på C:/Windows/Prefetch, och så programfilen som låg på C:/Program, jag testade att ta programfilem men det kommer upp "Kopieringsfel" och sen är där en massa filer som inte går att kopiera. :confused:

Tack så mycker för all hjälp förresten :o :bow:

Det brukar vara en egen enhet på sådana datorer men vet inte riktigt vad de brukar heta. Det kanske någon annan vet?
Kolla om det inte finns någon mapp som heter I386? Har för mig att det kan vara något sånt...

När jag klickar på installera direkt är mappen som kommer upp "C:\WINDOWS\inf\i386", men det funkar inte med den...

Nu hittade jag en mapp, med ett stort I som du skrev.. det funkade att installera med filen i den iaf, nu återstår det bara att se om programmet funkar nu *håller tummarna*

Edit: Kommer fortfarande upp felmeddelande :cry:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 272
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 347
Senast: krambanan
·
IT & mobiler Jag kan börja med att erkänna att jag är datanovis. Fullständigt. Men nu är det så att min dator har havererat till sisådär 90%...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: Cinora
·
A
IT & mobiler Håller på att göra en film i det programmet.. Men när jag jag ska "importera video" så kommer det upp en ruta där det står: Filtypen...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: adnamA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka