M

Miilan

Hej ! Jag har funderat på att ta hem en ny familjemedläm. Nämligen en Whippet :love: . Undrar nu vad ni har för åsikter och tankar om denna hund...! Skulle var kul att veta. Om ni har egna så kanske ni skulle vilja "slänga" in en bild också ! :d ;)

Sv: Whippet

Det är en mycket trevlig ras. Min man hade 2 st blå grå tikar.
Så snälla lugna En fin familje hund. Kanon:bump: :bump:

Åhh en sån ska jag ha en dag, dom verkar så himla trevliga!
En gul-vit skulle jag vilja ha :love:

Dom är underbara! :love:

Här är mina:

61170f004fa1350045e20be624e01196_640_480.jpg

Gå in på www.vinthund.com där finns det mycket att läsa.

Enkla, trevliga familjehundar som kan följa med överallt, tycker jag om whippeten. Bonus är att de gärna sover på mornarna, inte så gärna går ut vid dåligt väder och är lätta att bada om de blir smutsiga. Dessutom hemskt vackra att se på när de springer...:love:

Mina "odjur"
mika3.jpg

DSCF0014modified.jpg

*Jahapp, skrev allt & kom åt en knapp, börjar om från början då* :devil:

Jag har också två stycken, hanar precis som Annielee.
Vi var på de fantastiskt braiga "Hundöarna" här i Stockholm idag. Det är vinthundsträff där imorgon söndag kl 12.00 så det är ett bra tillfälle att träffa på olika raser i mer avslappnade och roliga former än på tex hundutställning. Bra fart & små racelopp kan väl nästan till 100% utlovas. ;)

Här kommer bilder!

060408_2.jpg

Timothy huvudstudie

070408_Timothy.jpg

Timothy solar i soffan, första vårsolen!

070408_Zino.jpg

Zino slappar/sover à la vinthund. :love:

2006_BIM.jpg

Timothy blir ny champion & BIM i somras.

Zino_myren.jpg

Min älskade skogsmulle Zino på en myr full med ängsull.

bada_hemma_070426.jpg

Mys i soffan, mobilfoto så lite dåligt...

hundoarna_070428_2.jpg

Taget idag på hundöarna.

Jag har en liten whippet tjej på drygt två år. Urmysiga hundar som man kan ha med överallt.

IMG_2173.jpg

Hej ! Jag har funderat på att ta hem en ny familjemedläm. Nämligen en Whippet :love: . Undrar nu vad ni har för åsikter och tankar om denna hund...! Skulle var kul att veta. Om ni har egna så kanske ni skulle vilja "slänga" in en bild också ! :d ;)

en helt underbar ras!! Mor min har en =) (familjen har en)
Här är hon =)
CIMG1330.jpg

CIMG1325.jpg

Senast ändrad:

Vad tyckte du om hundön?

Ska du dit imorgon på träffen?

Underbart, har varit dit 3 gånger nu. Passade inte med vinthundsträffen för oss, men vi var där lördag och måndag den helgen. :smirk: Alltid är det någon annan vinthund där och det är skojigt att se hur de dras till varandra.

Snälla hundar som är där, känns skönt! Någon "kamphundsvariant" har jag sett och jag kan inte låta blir att bli liiite nervös. Min ena brukar inte vara sen med att LÅTA när han springer och leker med andra, bangar heller inte att prata lite högt vid hälsningar men skulle aldrig hugga eller så. Då han låter sådär är jag lite rädd att dessa hundar ska tända till. Hemskt men det blir väl så när man läser tidningar. Var ju inte längesen som två lösa "kamphundstyphundar" nästan hade ihjäl en hund här på Hägerstensåsen.

Men jag har inte sett en tillstymmelse till bråk på hundöarna, så än är jag lugn och håller mig ifrån dem. De får naturligtvis hälsa på vem de vill men jag brukar gå därifrån bara, då brukar inga hundar bråka.

Jag har två tikar, nu 12 och 13½ år gamla :love: Finns ingen lugnare, ingen klokare eller latare ras än whippeten :devil: Enda nackdelen är jaktinstinkten, men så länge vi inte stöter på någon katt är det lugnt =)

Desto äldre de blir, desto mer samspelta blir vi. Som om de vore människor! När jag är på toa står de utanför, på morgonen viftar de på svansen för att jag ska vakna och de fullkomligt tjuter av lycka när jag kommer hem! Så vitt jag vet förekommer det få sjukdomar i rasen. Mina har problem med ryggraden (pga allt för många rejs genom åren). Den dan mina älskade hundar går bort kommer jag ha ett stort hål i mitt hjärta. Elegansen, det sofistikerade sättet och aristokratin i deras handlingar gör de till den ultimata rasen.

Whippet, antingen är de fruktansvärt vackra eller fula råttor :D

Mina underbara flickor Jasmine och Betina!
vovvarna.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 382
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix