T

taxan

Nu tycker jag att alla ni med Whippetar ska lägga in bilder på era ljuvliga vovsingar! :)
Jag har i flera år velat ha en själv. Vet inte så mycket om rasen, men utseendet tilltalar mig.
Jag ska plugga på om rasen och nästa hund ska absolut va en Whippet!:love:
Men nu tycker jag ni ska lägga in bilder!:D

Sv: Whippet!

e de ok om man lägger in bild på en liten Whippet som bor på en kennel där man brukar hjälpa till? :angel:
Hon är ju nästan min, när jag är där. :p

Gärna för min del! :) men inte jag som bestämmer över bilderna ju! hehe!

Här kan du sukta lite; http://www.swaara.se

Är nästan på väg att bli Whippet ägare varje gång det finns valpar här... I den senaste kullen är den ljusa min favorit, men de var så små när jag var där sist.
Ska dit snart igen, nu när de är lite mer fart i dom.

En härlig ras!

Jag satt barnvakt åt en whippet igår och oj, vilken skönhet!

Oh jag älskar whippets, är fast beslutsam om att nästa hundras som införskaffas ska vara en whippettik och en fralla (:.

Jag har 3 st, här är några foton!

:love: :love: :love:

Timothy050702.jpg

spring1.jpg

kollage.jpg

030421stromsor11.jpg

tripptrapptrull.jpg

nytt_tyg.jpg

Härliga bilder!

Whippet kan man visst ha hur många som helst.
Vips så ligger de bara i en soffhörna och ser ut som en dekoration!

Kör du någon Lure Coursing?

Rose skrev:
Härliga bilder!

Whippet kan man visst ha hur många som helst.
Vips så ligger de bara i en soffhörna och ser ut som en dekoration!

Kör du någon Lure Coursing?

Japp, den ene (av tre) har licens och har tävlat 3 säsonger nu, men i år blev det bara en enda tävling. Det är skoj! Men det tar ju sån tiiiiiiiiiid. Även om det går dåligt tar det heeeeeeela dagen.... Får man en 2:a på utställning kan man ju dra hem. :angel:
Han blev kvalificerad till EM förra året, men inte har jag tid och råd med såna tripper, han är ingen stjärna heller.

mvh Ishtar

:love: Vi har en greyhound och en dvärgpinscher här hemma men jag skulle inte tacka nej till att ha en whippet också. :angel:
Fast samtidigt kan man inte samla på hundar men i framtiden när det är dags att skaffa nästa hund kan jag mycket väl tänka mig en whippet. :love:

Har tyvärr inga bra bilder tillgängliga, men i min avatar är det en bild på min häst och min whippet!

En i min mening väldigt trevlig ras, även om jag nu bara har haft en....men man kna ta med henne överallt och även hundrädda/hundovana människor brukar tycka om henne efter ett tag.

Jag valde whippet för att jag ville ha en "lättfostrad" första hund som lätt fick plats i en lägenhet, kunde åka kommunalt i famnen i vrästa fall, trevligt psyke, kunde följa med på ridturerna och var sund. Allt detta, samt en stortjuv och morgonsovar av stora mått fick jag.

Jag tror jag vet varför man vill ha fler:
så fort man ser sådanahär bebeis bilder börjar det ju klia i fingrarna...

:love: underbara!
Precis sådär dom ska se ut. beige vita! eller iallafall som jag vill att min ska se ut i färgen! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 571
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 775
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama