Westernträns till ponny

Angel

Trådstartare
Någon som vet var det finns enkla westernträns i c -ponnystorlek. Letar efter ett mörkbrunt/rödbrunt träns utan krimskrams och helst knytning nere vid bettet.

(Hoppas att den här tråden får vara kvar här då gärna vill ha westernmänniskornas goda smak :angel: )

Sv: Westernträns till ponny

www.bonanzawestern.com har dom ganska många fina träns/huvudlag tycker jag! Det är oftast inget problem alls med storleken, tränsen är ju ofta väldigt ställbara! :)

Precis som det skrivits är ju tränsen oftast väldigt ställbara.
Men jag tänkte leta enöras eller tvåöras till vår ponny då de med pannband kan se roliga ut om pannbandet blir för stort.

Ett tips bara:D

Måste bara säga att dessa onesize träns INTE passar på min häst (arabkorsning). Även om de är ställbara så är pannbanden alldles för breda :( O om det är ngt silver el likn på sidostyckena så går dom inte att korta tillräckligt mkt och om dom går att korta så göms ändå silvret under "stroppen" som kommer över (går ju iofs att fixa) men pannbanden är som sagt aaaalldeles för breda.

Enöras funkar bra däremot, så länge det inte är nå krussiduller på sidorna...

Så, jag har samma fråga som du, o vill bara säga detta så att du inte köper onesize i tron om att de ska passa. fast de KAN ju göra det pm du har tur!:)

Har också problem med för stora pannband men pannband med knut brukar gå att dra åt så mycket att de blir nästan tillräckligt små men man kanske ska satsa på ett enöras i stället?

Tack för länken Solafekub.

du kan ju också ringa till butikerna som säljer grejerna:idea: . dom kan säkert tipsa dig om olika modeller.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 021
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar