Westernträning i Örebro

malinsnoops

Trådstartare
Jag har precis flyttat till Örebro och söker träningsmöjligheter inom western, gärna reining eller koinriktat. Det kan också vara rent allmänt westerninriktat. Är det någon som har koll på vart det finns något sånt här? Tar tacksamt emot alla tips :)

Sv: Westernträning i Örebro

Du har ju flatland western riders i Örebro län,sen så finns ju Ronny Åman i Norrköping! =)

Flatland verkar ju inte ha så där jättemånga aktiviteter, har kikat där förut. Norrköping är en bit härifrån, tyvärr (typ 13 mil).
Tänkte mest om det fanns några som anordnar lite träningar själv med tränare utifrån. Men tar gärna emot fler förslag :D

Jag ser att du bor i Fjugesta. :)
Det gör jag med, fast jag håller inte på med western.
Men har du lust att testa distansritt hör du bara av dig!

jag känner folk i Fjugesta som rider western för en kille ungefär en mil utanför Fjugesta. Jag kan luska lite med dem om du vill? (För jag själv har ingen aning om vem det är)

jodå. Det har dem. Men klart att akiviteterna inte blir av när antalet folk som behövs för att dem ska bli av, inte kommer..
Tråkigt nog. Alltså responsen på träning o tävling o träffar o dyl...

Du har Håkan Forsström i Lanna/Vintrosa. Har själv ridit en del för honom förr och jag vet att han brukar (brukade) träna själv för Fredrik Thomsson.

www.hfhorse.com

Tackar för alla tips, Håkan hade jag hört talas om någon gång att han fanns, nu fick jag ju hemsidelänken så det var jättebra! Kossesidan var inte heller dum, det kan nog tänkas vara intressant i vår iallfall. Styrbjörn och Mona känner jag till, de har ridit in min häst till viss del.
Flatlands hemsida är isåfall väldigt dåligt uppdaterad, för det står då nästan aldrig något där tycker jag. Om intresset är svalt så är det synd...
Lillian_tuff tror du att det kan vara Håkan de ridit hos eller finns det fler tro?
Distansritt låter spännande men vet inte om jag skulle klara det :P
Än en gång tack och finns det fler förslag så kör på :P

Senast ändrad:

CK: Kan det vara din gård jag passerar igenom på vägen till Fjugesta på em. när jag ska hämta mitt barn på fritids tro? Då svänger jag av mot folkavi från E18. Det är en rackarns massa hästar där, en hel del varmblod och många bäbisar :)
Själv bor jag på andra sidan Fjugesta, mot Knista.

Jo jag tror att det är Håkan de ridit hos. Jag tycker mig känna igen namnet och platsen stämmer.

Distansritt är KUL (säger hon som bara tränat det och inte tävlat:p) Men om du vill prova tycker jag att du ska prata med CK, det var med bla henne jag red min första träningsritt.

Det är GRYM sammanhållning inom distans. (det finns säkert de som tycker annorlunda, men jag har flera gånger sett folk ge bort sitt vatten till ryttare/häst som av någon anledning inte kan träffa sin groom. Det är liksom inget snack om saken "du har en törstig häst, vi har 20 liter vatten över, drick!")

Stämmer bra det. Mest travare, en del araber, och en gammal shetlandsponny.

Stämmer bra det. Mest travare, en del araber, och en gammal shetlandsponny.

Då är det du som har den där svarta travhingsten (gissar jag på att det är) som går själv? Min äldsta dotter (17) tycker att han är så vacker :)
Tränar ni distans där ni har hästarna eller är det någon annanstans?

Tränar ni distans där ni har hästarna eller är det någon annanstans?

Jag kan svara åt CK.
De har liksom ingen speciell "klubbplats" (eller hur jag ska uttrycka det) utan hittar på träningsritter och tävlingar tillsammans.
Ibland är de hos CK och ibland på någon helt annan plats i regionen, beroende lite på vilka som är sugna på att träna ihop eller hitta på en träningsritt.

Prata med CK, det är säkert inga problem att få följa med på en träningsritt eller vara funktionär på någon tävling de anordnar.
Jag red min första träningsritt hemma hos CK och jag minns att det snöade. Vi var bara tre stycken som kom iväg men väl inne i skogen var vädret ändå ganska ok. (Du kan alltid skicka ett PM till henne, när jag ville börja med distans så skickade jag henne ett långt mail med en massa frågor som hon hjälpte mig att reda ut)

Även om man inte har tävlingsambitioner så är det alltid roligt ändå (tycker jag) att lära sig hur fort man rider (fast det kan jag fortfarande inte haha) och det är väldigt nyttigt för både ryttare och häst att rida i större sällskap, med nya hästar, få gå först, få gå sist, bli omriden, kanske bli lämnad kvar, rida om andra osv.

Låter bra :) Just det du säger med att träna hästen på många situationer är aldrig fel tycker jag. Tävlar du något?

Liknande trådar

Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: Fille
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
607
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 501
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka