Westernsadel!!

Z

zingoalla

Har en sadel som jag behöver bli av med, har annonserat på 4 el 5
ställen på nätet men inte får jag sålt den för det inte. Det är en kvalitets sadel från Argentina så det ska inte va nån skit säger dom som vet. Så snälla om nån vet nån som vill köpa eller kan ni kanske bara tala om till så många som möjligt att jag har en till salu så vore jag evigt tacksam. Måste bara bli av med den då den inte passar min häst, så maila om ni kan hjälpa mig eller om ni vill ha mer info om sadeln. Tack på förhand!!

Sv: Westernsadel!!

Glömde skriva att det går bra och pm:a också.

Du har annonserat ut den som reining förut och det är det INTE, nu har du bara den ute som kvalitets sadel och det kanske det är, men om du skriver vilket märke,och även vilken bomstlk , så är det större chans att sälja sadeln.
Den ser mer ut som en boskaps sadel, Cutting, fast då stämmer inte hornet, Roper eller liknande kanske.

Jag har också en sadel till salu, för 8500:- ny priset på min sadel var 12500:- Min sadel är använd ca 2 år och den är enormt fräsch,välvårdad, men folk vill inte ge mer än 6000:- för den , så då använder jag den hellre som andra sadel, eftersom sadeln passar hästen.Men jag har en ny Cuttingsadel och denna är en roper, så då blir det till att använda Ropern som skogs sadel...

Jag har sett enormt slitna Ropersadlar av sämre kvalite som utannonseras för 6000:- och de säljs :crazy: och sedan finns de de skitsadlar från Bole som annonseras ut för 3000.- fast de kostar 1500:- som nya.

Vad jag funderar på är hur i hela friden har min sadel gått ner till halva priset på 2 år? Då borde en sadel, nypris á 3000:- bara vara att GE bort efter 2 år, eller?
Jag hade en Crates sadel ,begagnad,som jag gav 25000:- Ny pris för den var 42000:- Den var hand gjord av Dan Crates och med äkta silver. Hade den i tre år och fick bara 15000:- för den då jag sålde den, även den var enormt välvårdad. Tänk den första ägaren som gick back enorm summa då h n sålde den:eek: !

Att sälja sadel är inte lätt och jag har tur att inte akut behöva sälja min ;) . Jag säljer den då någon ger mig det jag vill ha för den :devil: .
Men det GÅR att sälja sadel, min kompis fick nyligen sin Barrelrace sadel såld , så tappa inte hoppet :angel:;)

Ibland kan det ta lite tid att sälja en sadel. Det gäller att rätt person dyker upp vid rätt tillfälle. Ibland har man tur och säljer sadeln snabbt, ibland tar det längre tid. Tyvärr så måste man nog räkna med att det är så. Enligt min erfarenhet så verkar det vara lättast att sälja korta sadlar med vid bom som kostar max 6000:-.

Det är inte troligt att det tillverkas westernsadlar av någon högre kvalité i Argentina. I Argentina har man en egen sadelmodell som används, s k gauchosadel, av de som håller på med boskapsdrift. priset är troligen för högt eftersom du inte kan sälja den. Värdet på en vara beror ju på efterfrågan, och möjligheten att sälja den beror ju på priset. Vill du prompt sälja den, sänk priset !

Jo det är så att jag då köpt den beg själv och då va den bara provriden i, så jag fråga en farbror som sålt western sadlar och han trodde det kanske kunde va en reining men visste inte säkert. Därför skrev jag det i annonsen då jag själv inte visste va det va. Ja sen skulle man klart lagt till märket på den också men jag tänkte inte så långt, har bara hört av sadelutprovarn att den är från Argentina då jag köpte den, därav vet jag ingen bomstorlek heller. Tog den för den passa hästen då vilket den inte gör längre. Ja det är väl som du säger Bill att jag får nog sänka priset för att bli av med den. Men tack alla ändå för era svar!!

Om du inte vet storlek på bom så är det kanske bra att i annonsen tala om på vilken typ av häst den passade? Fast det kanske du redan har gjort!

Det är ju inte speciellt svårt att mäta sadeln med en TUMMSTOCK så får man fram stl väldigt fort likaså i sätet.

Om du inte vet storlek på bom så är det kanske bra att i annonsen tala om på vilken typ av häst den passade? Fast det kanske du redan har gjort!
Det spelar liksom ingen roll vad den suttit på för hästras el likn för alla hästar är sååå olika. Letat sadel i 1.5år nu.

Tror att jag har sett din sadelannons, den ser inte ut som en modern kvalitets sadel o absolut inte en reiner. Det finns nu en uppsjö av billiga sadlar på nätet som har legat där länge, tror själv att många letar sig en kvalitets sadel fr utlandet, då sparar de många tusenlappar. Fick själv nyligen hem en Continental Reiner från Tyskland som var välvårdad och anv i 2 år för under halva priset mot vad den kostar i Sverige (18500 kr). Den förra Reiningsadeln som QH hade börjat att växa ur ( var 1 år gammal) fick jag gå ner 3600 kr på fr nypriset.

Visst, jag vet att hästar är olika som sjutton, men man får i alla fall ett hum om sadeln kan tänkas att eventuellt passa om man vet att den passat på t.ex. en kraftig quarter eller ett smalt fullblod... Står det inget alls i annonsen vet man ju inte ett smack...

Ja,ja man har väl blivit lurad som vanligt då. Men man får ju skylla sig själv när man inte kan nåt om westernsadlar.Har hittat en ny western sadel som jag ska köpa, från en western butik. Så jag får la kasta den andra i sjön då om den inte är nån kvalite på den. (hi hi) Ha det gott!!

Medans jag stör mig som sjutton på om de skriver vad för häst sadeln legat på. Bara för den legat på en kraftig quarter betyder ju inte det att den passar min kraftiga quarter - ens om de skulle vara släkt.:smirk:

Medans jag stör mig som sjutton på om de skriver vad för häst sadeln legat på. Bara för den legat på en kraftig quarter betyder ju inte det att den passar min kraftiga quarter - ens om de skulle vara släkt.:smirk:

Ja det är det jag menar oxå det är bättre att mäta den så kanske det är lite lättare. jag har sett annonsen och mina hästar är från argentina och det ser inte ut som en vanlig sadel som gaucherna använder. Har ingen aning om vad de kan vara för sadel. spar den kanske kommer till användning nån gång i framtiden. Till NÅTT. Det sista var ju inte menat till dig kickis.

Tror att jag har sett din sadelannons, den ser inte ut som en modern kvalitets sadel o absolut inte en reiner. Det finns nu en uppsjö av billiga sadlar på nätet som har legat där länge, tror själv att många letar sig en kvalitets sadel fr utlandet, då sparar de många tusenlappar. Fick själv nyligen hem en Continental Reiner från Tyskland som var välvårdad och anv i 2 år för under halva priset mot vad den kostar i Sverige (18500 kr). Den förra Reiningsadeln som QH hade börjat att växa ur ( var 1 år gammal) fick jag gå ner 3600 kr på fr nypriset.

Ja håller verkligen med dig. Det är väldigt jobbigt med alla dessa billiga skitsadlar som stackars folk köpt nya och sen kommer på att dom är ju inte så bra trots allt. jag har en weaver trail som är helt ok. Men den passar smalare hästar då det är en arab stl. Och jag har insett att de är ingen ide att sätta ut annons på en sån de är bättre den blir kvar här. orkar inte hålla på att kämpa för att folk ska köpa den och så passar den inte.

Men hallå! Behöver ju inte hoppa på mig så för det, jag kan väl inte hjälpa att sadeln inte längre passar. Ja ok ni har sett sadeln i annons men då kan jag tala om för er att den är från Argentina sen om det är en skit sadel eller ej vet inte jag. Det står ett namn på conchosen där fram som talar om vad den heter, och om man kollar på hemsidan så är det ifrån Argentina. Ja ja spelar tydligen ingen roll vad man skriver för ni har ju bestämt er att den är skit. Men om ni vill fortsätta diskutera min sadel så varsågoda, själv tänker jag inte göra det mer, orkar inte hålla på o försvara mig om en sadel jag köpt begagnad. Att skriva om den här va det största misstaget jag gjort, trodde jag kunde blivit hjälpt men nej då istället får man bara en massa påhopp.

Nej, inte behöver den passa din kraftiga quarter för att den passar min kraftiga quarter, men om den legat på ett smalt fullblod så behöver du ju inte ens fundera på om den skulle kunna passa på din kraftiga quarter, eller hur?

Jag vet mycket väl att man inte kan köpa en sadel på vad som står i annonsen, alla sadlar måste provas på just den hästen som ska ha den, men man sparar ju in en del telefonsamtal och mail om man kan sortera bort de som absolut inte passar.

*kl*

Allt är inte "skit" bara för att det kommer från Argentina. Ingen här känner igen sadeln/märket och ändå uttalar de flesta sig med säkerhet att det är just "skit"... Tycker att TS har varit rätt tydlig i hur det kommer sig att h*n har den och varför h*n inte ska ha den kvar. Finns ingen anledning att hacka om det...

Har sett bilden på den och kan ju säga att jag sett flera amerikanska typer som ser lika ut...lite åt cuttinghållet...framförallt ska kan jag tycka att den inte har någon som helst likhet med de sadlar som är kända för att vara "budget" (snällt sagt:angel: )...

Slog upp det på nätet och p.g.a. min urgamla dator lägger jag in hela länken...funkar inte annars...http://www.casatitoschier.com.br/selaria/selas.html

Tyvärr kan jag inte spanska...:o

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 868
Senast: Lhas
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 543
Senast: Pyrran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024