westernsadel

• Western
  • Trådstartare Trådstartare jennyhansson79
  • Startdatum Startdatum
J

jennyhansson79

Har en westernsadel som inte riktigt ligger till baktill. Vad kan jag göra? Kan man bygga upp med filtar så att den ligger mer jämt på hästen? Eller är det dags att köpa ny sadel? Hur hittar jag en som passar i så fall?

Sv: westernsadel

Har en westernsadel som inte riktigt ligger till baktill. Vad kan jag göra? Kan man bygga upp med filtar så att den ligger mer jämt på hästen? Eller är det dags att köpa ny sadel? Hur hittar jag en som passar i så fall?

Om den lättar i bak så passar den inte. Det är mycket möjligt att den är för vid. Kolla att den inte åker ner på manken eller hänger på bogbladen.

Dags för ny sadel alltså... Hur är westernsadlarna på Hööks och Börjes? Är de tillräckligt bra för mig som mest rider ut och inte tävlar?

Nej, de är inte tillräckligt bra, de är rena skiten. Risken är överhängande att de är sneda och dana och kommer att förstöra din hästs rygg. Kika in på westernforumet så kan de/vi hjälpa dig att hitta ett bättre alternativ!

Jag har redan upptäckt det! De är rent livsfarliga!!! Köpte en för att testa (60 dagars öppet köp). På provturen går jordstoppen i sönder. Min häst blev rädd och jag trillade av. Tur att varken hästen hästen eller jag blev skadade.

Liknande trådar

Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
298
Senast: fryckan
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Ajda
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 261
Senast: Tossa90
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden
  • Senast tagna bilden XVI