Westernsadel sits?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 460
M

moonlightgarden

kanten framför hornet till bakdelen av sitsen 51 cm *inkopierad från mail*
Hur stort är detta i western sist? och hur stort blir det i vanlig sadel sits?
Helst snabba svar eftersom att jag inte vill att sadeln ska säljas till någon annan om den skulle kunna passa på min dam :banana:

Sv: Westernsadel sits?

Man mäter sitsen på en westernsadel i tum, en tum är 2,54 cm. Man mäter från "framvalv" till "bakvalv" rakt över sätet. Normal vuxenstorlek på en westernsadel är 15-16 tum som motsvarar 16,5-17,5 i engelska sadelstorlekar.

Man kan inte mäta sadelns sitsstorlek från "kanten framför hornet till bakdelen".

Sv: Westernsadel sits?

Man jag har ingen westernsadel å skulle vilja veta hur stor denna är.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 658
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 820
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka