Westernridning på tv

TCJ

Trådstartare
FInns det ens i SVerige?
Tycker det är WC hoppningar var å varannan vecka men jag har nog aldrig sett något i westernväg.
Förutom dvdfilmer som man får köpa, inspelade från tävlingar :D

Sv: Westernridning på tv

Nä jag hade också tyckt det varit roligt med lite western någongång på tv, tror inte ens de visade något vid VM...

Fast det är ju såklart att de andra ridgrenarna är mer vanliga kanske??

Nae inte med tanke på att western är större än de andra sporterna i USA, stor i tyskland och på ingång i sverige.

Dåligt tycker jag.

Tycker jag med, har fått upp ögonen för denna gren nu också, det är ju så häftigt bara :banana:

Vi får ringa TV sporten ;)

tror dock de hade något (kort såklart :( ) inslag av reiningen på tv vad jag hört, men jag hade turen att få vara där :banana:

:rofl: Jag tycker att är tråkigt att man inte kna visa western och dess stora stjärnor ..

Baha, inte göra oss avundsjuka nu såhär i nyårstider :D

kl*

Jo dåligt..
har de ens westernuppvisning på ex sthlm horse show o liknande program?
Ser bara hoppning, trav, dressyr, island, maskerad o cirkus..mm

De hade western i globen ett par år men det togs bort av någon konstig anledning :mad:

Håller helt med!

*knapplån*
Jag tycker dessutom att de bör "annonsera ut" bättre när de skall visa hästprogram.
Jämt skall man behöva sitta och lusläsa igenom TV-tidningen ifall det är ett hästprogram nånstans.
Hur brukar ni göra för att hitta alla hästprogram??

Jag förlitar mig på bukefalos användaren Sorbe som alltid upplyser om ridsportsprogram :D

jag har för mig när de började med western i globen var det så dålig kvalite på ekipagen! men det var ju flera år sedan och sporten har ju utveklats enormt i sverige nu, fast det är fortfarande ett kort shownummer på mattineé´n tror jag, dock så var det så litet att det inte var med i programmet..

vi är för få helt enkelt för att vara intressanta för svensk TV. Jag vet inte om siffran stämmer, men jag har hört att det bara finns 3-4000 westernryttare. Det jämfört med hur många som håller på med dressyr, hoppning och tex Island förklarar nog varför de inte visar så mycket western.
Det visas ju väldigt lite dresyr också tex.
Jackpot

Baha, inte göra oss avundsjuka nu såhär i nyårstider :D

:D :cool: ;)
jag blir nästan avundsjuk på mig själv när jag tänker på hur kul vi hade där och så mycket folk vi fick träffa, och det får jag aldrig tillbaka, men jag har ju kvar det i minnet :)

jag tror också det är så tyvärr. Vi får helt enkelt följa TCJ:s råd att lyssna till Sorbe :idea: :D

Aha. Ja jag minns knappt, vet bara ATT det var western...

Vi har haft clinic här hemma dagarna innan nyår och på kvällen samlades vi och vår tränare och tittade på DVD:n Reining Grand Prix från globen 2004! :banana: Helmysigt, så nu är vi laddade med energi och lust att sattsa inför vårens clinicar. :banana:

Dom hade det på Globen förut men jag tror att det skulle komma tbx nästa år , hoppas att Ronny Åhman kommer då .. Jag har en häst därifrån eller foderhäst om han säger så , en tjej som äger han köpte han som jäääättteeeliten och har ridit in han ;) *stolt över att ha en sån kompis*, och han gick SM i fjol och jag kanske , bara kanske , ska ner till SM med båda mina hästar :D :love:

Liknande trådar

Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 666
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 997
Senast: Görel
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 809
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII