Westernnybörjare..

carrin

Trådstartare
Vill prova på detta med westernridning. Har hästar (om än inte westernridna) och vilja att lära mig en massa nya saker. Undrar om någon har tips om hur man ska börja... Vilka grenar är enklast och vad krävs för att man ska klara av det? Har ridit väldigt mycket engelskt (tävlat i 19 år) men är jättenyfiken på nya saker.
Tips på filmer/böcker som kan passa. Några tips på vettiga instruktörer, gärna i E-län....
Kan typ inget om westernridning idag och det är roligt att börja på noll och se vad man kan lära sig....

Sv: Westernnybörjare..

Om jag vore som dig så skulle jag höra av mig till min närmaste westernklubb för att få tips om tränare, kurser och andra aktiviteter. Närmaste klubb hittar du på www.wras.se . Böcker och filmer kan du hitta hos olika westernshopar, och dom kan du hitta länkar till på www.western.nu Om du surfar runt lite så hittar du säkert något intressant! :)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 021
Senast: Lycan
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 118
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar