Sv: Westernhästar födda 2009
Vad roligt att så många är igång med sina 3-åringar!
Igår var Pepinics bästa dag i hennes liv enligt mig
Hon fick beröm av hovslagaren och vi var iväg och tränade. Nu gick lastningen mycket bättre och när vi skulle åka hem gick hon bara på.
Vi tränade en liten stund för hand för att hon skulle slappna av, och min tränare Lina är verkligen superduktig! Hon gjorde öppna, flytta bakdel och framdel, skänkelvikning och side pass för hand. Ser ju väldigt enkelt ut när hon gör det.
Jag hade även köpte ett nytt bett som hon trivdes bättre med vilket var skönt.
Sedan var det dags för ridning, första gången på bortaplan. Hon var lite spänd de första minuterna men slappnade sedan av fint. Hon lyssnade jättefint på ledande och trängande tygeltag och tog skänklarna bra. Kunde flytta henne i sidled och i traven jobbade vi med att ställa lite innåt och med innerskänkeln så hon fick trampa in med inner brak. Funkade kanon men hon tyckte det var jobbigt för hon ville bryta av till skritt
. Jag var så himla nöjd när jag åkte hem igår och längtar till nästa veckas träning.
I helgen ska vi ha en liten aktivitetsdag i stallet och bygga upp en trailbana. Så härligt att våren är här och det börjar hända lite! Kan även meddela att Pepinic har sluppit sin bitande hagkompis och går nu med ett fuxsto, vilket funkar utmärkt! Tänk att två rödhåriga damer kan funka ihop!