Westernhästar födda 2009

Sv: Westernhästar födda 2009

forts
magic32012-01-2916-40-53.jpg

magic8.jpg

Vad fina ni är ihop och vad lugn han ser ut! Hur länge var han hos tränaren och hur mycket är han riden nu? Jag har ridit på Pepinic två gånger och suttit på henne ytterligare två gånger. I helgen är det dags igen:)!

Han var 1 1/2 månad hos tränaren och kom hem i mitten av november. Var då marktränad och sedan uppsutten runt 6 gånger. Han är lite spooky men ännu inte uppsuttet som tur är. Han har stått sedan dess och jag har nu blivit ledd barbacka med ledare två gånger och ridit med sadel två gånger.

Då är han inte riden så mycket mer än Pepinic! Han ser verkligen jättefin ut i formen för att inte vara riden mer. Hur många gånger i veckan har du tänkt att rida på honom? Ska han tillbaka till tränaren? Hur menar du att han är spooky? Jag hinner inte rida mer än en gång i veckan pga att jag behöver ledhjälp än så länge men jag tömkör 1-2 gånger i veckan ut i skogen. Längtar tills jag slipper ledare så jag kan rida själv i paddocken!

Han är inte så farligt spooky men vill ha honom mer solid. Dvs att ha hans hela uppmärksamhet på mig och inte bryr sig om omgivning och saker som han kan reagera på. Tex ibland när man flyttar en häst från marken att den rycker till istället för att bara lugnt acceptera och flytta sig från trycket.

Jag kommer rida och träna 1-2 gånger i veckan som det ser ut nu.Min tid går främst åt Pepinics mamma Pepper. Har inte råd med att skicka på träning för tillfället men så fort ekonomin stabiliserat sig så kommer någon av hästarna att få åka. Jag är supernöjd med min tränare och reslutatet han gjort på mina hästar.

Jag brukar bli ledd några meter sedan rider jag själv. Just nu är det framåtbjudningen som är på fokus. Mycket ben får användas och han är som smör i munnen så han samlar sig lätt. Ibland stannar han men då går jag bara på med mer ben. Har ännu inte fått någon negativ reaktion på att jag använder benen som tur är.

Idag var det dags för ridning igen. Men innan jag kunde ta mig upp fick det bli lite longering för damen var helt galen! Bockade och sparkade bakut om vartannat i galoppen... Trodde inte det skulle bli någon ridning idag. Men hon lugnade sig, det beror väl på vädret att de bara står i hagen och lagrar energi. Jag har dessutom mig själv att skylla för jag har inte gjort något med henne på hela veckan. Men ridningen gick jättebra och då var hon så lugn så. Nästa helg ska jag rida utan ledare har vi bestämt.:D

Hur går det för er andra? Är det någon mer än Pepinic och Magic som har blivit ridna ännu?

Häpp...I möra (söndag) ska systeryster och jag ner till Johan och kika runt lite...:D

Jag tror du får förtydliga lite om jag ska förstå... Har du lämnat din häst där för inridning eller ska du lämna eller varför ska du åka dit och titta?:confused: Jag antar att det är samma tränare som Shooting Star har.

Jag har satt igång Sune på allvar nu! Han har stabiliserat sig höjdmässigt nu, och verkar mest växa på bredden - äntligen!

Red vår första gemensamma lektion förra veckan och fick både skäll och beröm. :) Har mycket att jobba på, men främst jag. Han har redan hunnit växa ur sin sadel, så fick införskaffa en ny i helgen.

Han lyssnar fint i alla gångarter och stoppar med vikten från skritt. Övar mycket på att stretcha ut i liten volt och flytta för skänkel.

Igår var vi ute barbacka nån kvart och skritta i månskenet. :love:

Har även jobbat lite med halter senaste tiden, men jag tycker det är så tråkigt. :-/

Vad snygg han var i rött!

Hahaha, vad roligt!! :D Har vart på träning idag med WA-laget, och det var nog fyra stycken som sa "Jag har aldrig tyckt att fuxar passar i rött, men han gör ju faktiskt det!" :p

Har ju rött, blått och vitt (i kombination..) som tävlingsfärg, här byter vi inte för att vi byter häst! :p Bäst passar han "dock" i klarblått..

Jag tänkte precis samma sak! :D Fuxar brukar vara fula i rött och inte heller passa i rödbrunt läder.

Men jag såg även shooting stars fux här ovan, den är ju också snygg i rödbrunt läder. :love: Hade nog varit snyggt med rött på den också!

Har hela tiden gått och tänkt att min fux inte kommer att kunna ha rödbrunt läder.
Får ta och prova en rödbrun sadel på henne. :d

KL

Igår red jag helt själv i paddocken på Pepinic!:bump: Inte en människa inom synhåll som kunde rädda mig om hon hade misskött sig, vilket hon naturligtvis inte gjorde:).

Nja tror inte Magic är fin i rött faktiskt haha men jag fick träffa Sune i går på träningen och han har en fantstiskt snygg färg. Är han sorrel eller chestnut?

Nja tror inte Magic är fin i rött faktiskt haha men jag fick träffa Sune i går på träningen och han har en fantstiskt snygg färg. Är han sorrel eller chestnut?

Han är sorrel! Jag vet att Elanor (och Cissi :P) har en förkärlek för min lilla ponny med.. Elanor så utbrast med världens högsta stämma igår; "Han är så sööööt!" :D

Men det stämmer. Sune och även Magic har något sött över sig. Nyfiken blick och man ser verkligen att de suger in alla intryck och har framtiden för sig :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 081
Senast: Mickizz
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 864
Senast: alazzi
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 715
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar