Westernboots för breda vader

cowgirl81

Trådstartare
Finns det verkligen och få tag i. Gärna med rundad tå. Helbruna eller svarta. har ca 43-44 i vadstorlek och 38 på fötterna.

Sv: Westernboots för breda vader

Annars kan man ju alltid satsa på typ Ariat's olika modeller av skor (western) med snörning.. de är skiiiiit sköna..=)

Både jag och min mamma har boots från Double H.

Jag har inte breda vader men kan ändå se att skaften på mina boots har bra vidd

Jag har dessa

669_20-3380.JPG

Min mamma har 44 i vadstorlek och 39-40 i skostorlek och hon har dessa som funkar utmärkt. Förut hade hon samma modell som mig och dom passade henne också jättebra

771_20-DH5197.jpg

Kanske kan vara något för dig?

Dom är från Milsta Western =)

Och Milsta har 2-3 stycken kvar i storlek typ strl 6 eller nåt sånt.....
Det är tyvärr en utgående modell så nya storlekar går ej få tag i :(

Jag är oxå på jakt efter såna, modellen på den nedre bilden.
Svårt att hitta dock......

Om jag har 38, vilken storlek blir det då. Är inte så duktig på deras storlekar.

jag har precis köpt sådana på pryss. super sköna och känns ingågna från början:love:

Western Store Sotkcholm har oxå men till ett högre pris dock, verkar dock ha lite lfer strl att välja mellan :)
Lutar åt att jag får köpa därifrån även om priset är högre än jag tänkt mig....

Ja de va dyrt, men de hade min storlek hemma. så beställde ett par :) Nån som vet hur länge de håller. Ja kan slitna ut ridskor och joggingskor på en säsong. Så jag hoppas de håller livet ut om de är så dyra.

Ett par boots med lägre skaft kanske kan vara något då? Ariat har ju fatbabymodellerna och Justin Gypsy modellen, finns i massor på ebay

hej! jag har ett par bruna primeboots som jag köpte utav westernbiten (håkan ask's butik) de var inte så jättedyra när jag köpte dom för 7-8 år sedan låg runt 1500 å sköter man dom så håller dom ännu längre. jag har både breda och stora vader och fötter så de är kanon. dock kan sulorna släppa (men det betalade butiken åt mig när jag lämnade in dom)
Lycka till med ditt köp utav boots och tänk på att dom håller minst 10 år så köp något du verkligen gillar och inte något som är trendigt just nu..

Tack för mig, Hej!

Ne trend är inget för mig :) köper det som är bekvämt för mig :) Köpte ett par Double-H Buckaroo boots dam :) De såg bekväma ut. :)

Hej!

Här kommer en sida att dregla över!!!

Sheplers.com

Mvh Susanne (som funderar på att beställa ett o annat...)

Synd de va utländsk sida, kan ej beställa därifrån. fattar inte hur betalning och frakt går till.. :)

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Zpunk
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 235
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar