Westernallsvenskan

Texaz

Trådstartare
Vad tycker ni om westernallsvenskans upplägg? Ris och ros samt förslag till förbättringar?
Har du tävlat själv? Om inte, varför inte då?
Hur kan den göras mer attraktiv för alla?

Sv: Westernallsvenskan

Vad tycker ni om westernallsvenskans upplägg? Ris och ros samt förslag till förbättringar?
Har du tävlat själv? Om inte, varför inte då?
Hur kan den göras mer attraktiv för alla?

Jag ska vara med i allsvenskan iår, men vet inte så mycket om hur det går till, upplägg osv ännu... Ska dock på ett klubbmöte efter påsk & prata om hur det kommer gå till och så.. :)

Jag har aldrig tävlat förut. Men ska försöka mig på't i år och vara med i WA div II, om allt går som jag vill. Men jag tycker det är sanslöst svårt att hitta information om var och när de olika deltävlingarna går. Jag har letat runt som en tok på WRAS hemsida men hittar inte. I tävlingskalender står bara att det är en deltävling på EWR i blekinge den 30 maj. Men jag tävlar i distrikt väst, inte syd:confused: Vart hittar man det egentligen?

Kanske är det som i mitt distrikt (Mitt) att det är jättesvårt att få tag på arrangörer, så att det helt enkelt inte är fastställt. Kontakta tävlingsansvarig i ditt distrikt, denne bör ju veta.

Hur vet jag vem som är tävlingsansvarig i mitt distrikt då?

Om ni har anmält erat lag ska ni ha fått info utskickad. Första tävlingen i distrikt väst är den 25 april (nästa söndag) och arrangeras av WCWR, Slöinge. Gå in på www.wcwr.se så finns proppen där.

Er lagledare borde ha anmält laget och i så fall fått information? Er klubb var heller inte representerad på distriktsmötet i höstas där allsvenskan diskuterades en hel del... Jag kan PM:a dig mailet med info om allsvenskan distr. väst om du vill?

Om ni har anmält erat lag ska ni ha fått info utskickad. Första tävlingen i distrikt väst är den 25 april (nästa söndag) och arrangeras av WCWR, Slöinge. Gå in på www.wcwr.se så finns proppen där.

Er lagledare borde ha anmält laget och i så fall fått information? Er klubb var heller inte representerad på distriktsmötet i höstas där allsvenskan diskuterades en hel del... Jag kan PM:a dig mailet med info om allsvenskan distr. väst om du vill?

I distrikt ÖST verkar det inte bli något än på ett tag, tror vi har problem med arrangörer med, i värsta fall ska vi ev. ha en, men ja, ingen info får man... :/

Oj:eek: Du får hemskt gärna PM:a mig! Tack så mycket!

Den info vi har fått i klubben är att man anmäler laget på första deltävlingen.... men ingen vet ju när den är i distrikt öst så det blir ju en ond cirkel.... suck
Trodde det skulle bli ett kul år med att vara med i laget och allsvenskan men nu känns det mest som att man vill skita i det när man inte kan hitta info. Jag har superkontrollbehov och vill planera min säsong lååååångt i förväg ;)

Är det ingen mer än jag som tycker att tävlingskalendern är usel förresten? Jag vill att det ska framgå direkt på vilken ort tävlingen ska gå, det blir ju så makalöst tidsödande att gå in på alla klubbars sidor och kolla.... Det är ju inte precis gott om tävlingar så jag letar inom en radie på 20 mil...
Jag har mailat till wras om detta för länge sen... men inte ens fått ett svar.

Den info vi har fått i klubben är att man anmäler laget på första deltävlingen.... men ingen vet ju när den är i distrikt öst så det blir ju en ond cirkel.... suck
Trodde det skulle bli ett kul år med att vara med i laget och allsvenskan men nu känns det mest som att man vill skita i det när man inte kan hitta info. Jag har superkontrollbehov och vill planera min säsong lååååångt i förväg ;)

Är det ingen mer än jag som tycker att tävlingskalendern är usel förresten? Jag vill att det ska framgå direkt på vilken ort tävlingen ska gå, det blir ju så makalöst tidsödande att gå in på alla klubbars sidor och kolla.... Det är ju inte precis gott om tävlingar så jag letar inom en radie på 20 mil...
Jag har mailat till wras om detta för länge sen... men inte ens fått ett svar.

Precis! Vi vet precis lika mkt... Jag förstår inte riktigt hur de ska få systemet att funka, de har ju ingen aning om hur många lag som kommer vara med, så ingen kan ju arrangera något? Man arrangerar ju gärna inte något om ingen kommer... De borde ha någon slags laganmäla så de vet vilka lag som ska vara med... Men icke.. .:/

Framförallt är det ju de deltagande lagens klubbar som bör ställa upp med deltävlingar. Om ni vill dra igång det, så arrangera själva den första tävlingen:idea: Vem är tävlingsansvarig i klubben? Vad säger er styrelse? Ring till distriktet (kontaktuppgifter finns på WRAS hemsida) och visa erat intresse.

I distrikt VÄST tog man tag i detta i höstas och kallade till möte. Tyvärr var vi bara några få klubbar representerade, men det verkar som detta blir ett riktigt bra år med 3 deltävlingar + final.

Jag ska PM:a infon LillMalin, och hoppas vi ses på första deltävlingen:bump:

Fick veta idag att andra deltävlingen i distrikt väst går hos WRSB den 6:e juni, sedan kommer den tredje på High Chaparall den 7:e augusti för att avslutas med final den 8:e.

Tack så mycket! Börjar bringas lite klarhet i det här nu! :banana:

Problem nummer två: Vi har kommit på att vi är för få. Det blir för dyrt för oss att delta i ett lag på tre personer! Är alla westerntävlingar så sanslöst dyra? :(

Men det måste väl ändå vara billigare att tävla tre än att tävla ensam?

Tja, man måste vara minst tre för att få ställa upp. Får inte tävla individuellt på WA-tävlingarna... Men det blir ju mycket billigare att strunta i allsvenskan överhuvudtaget och satsa på att rida andra tävlingar istället. Fast jag skulle gärna vilja rida WA!

Startavgiften ligger på 1000:-/lag. Ni rider tillsammans 10 klasser (2 starter i varje gren, 5 grenar) Detta blir 100:- per start.

Vi tar normalt 100:-/start på våra tävlingar. Så mycket dyrare tycker jag inte att det är... Normalt sett brukar man ju ändå starta några klasser på en tävling... Men man är sårbara om man bara är tre i laget då detta är minimum, så ifall någon häst/ryttare blir sjuka eller får förhinder kan man inte bara plocka in någon annan... Försök hitta en till:idea:

Har mejlat klubben för att se om det är några fler intresserade:)

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 599
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 443
Senast: AraSlei
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
951
Senast: Luff
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
648
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka