Western riden ardenner??

Sv: Western riden ardenner??

Japp de kan jag intyga.
Jag har haft en ardenner och han vägde 985kg och 165cm hög. de var mann skapsadel åt honom men de bästa var ju en riktigt fint gammalt Loksele m vagn.
Tycker dom ska användas till att dra för de är de dom älskar mest.

Det är olika för olika hästar. Inte kan väll du ställa dig och säga att en ardenner som älskar att bli riden, hatar det!? Sådant känner man på hästen hur den är. Alla hästar är olika individer! :mad:

**s** Kan tänka mej det .
Jag har en xx-vid fullq-bom westernsadel som hänger i staller o väntar på rätt häst nu .
Det ska bli jätte kul att höra hur det går för dej med din gamling.
Hur gammal är han föressten?

Vart hittar du så stor westernsadel? :)
Jag har två nordsvenskar men bara en sadel... är på jakt efter en till!

Tror jag kämpat i sju år för att få en sadel till min nordis... och den är ändå inte ultimat =/ Men bäst hittills...

ja jag har också letat sadel i en massa år... den jag har nu e ok men inte perfekt! sen har man ju tyvärr inte hur stor plånbok som helst:crazy:
om någon har tips på en bra modell/märke passande större och bredare hästar så tipsa gärna:)

Vi har en ardennerhingst i våran westernförening som tävlas i trail, pleasure etc. Han är väldigt trevlig och välriden :).
1253453961_resized.jpg

Det är ju inte alla ryttare som passar på små hästar som quarter, arab etc heller. Ibland ser man ädlare hästar släpa runt på människor som kanske hellre skulle haft just ett kallblod..

Jag har funderat lite på det där med stoppet, man kanske ska undvika det .
Men spinn borde ju funka :)

Jag hade inte några problem med stoppen på min Tinker iaf , men hon väger ju "bara" 500kilo ;)

Den här tråden får mig att fundera på VARFÖR det är så viktigt med två små moment i en annars så bred värld.

Uppdaterar lite :
Det blev en western riden tinker ist *S*
Men en mkt grov sådan .
har tidigare tävlat sm i pleasure o vunnit! även mot quarter hästar :D

Sen har jag numera mitt framtidsämne :
Min bebis nu 1år o 5mån gammal ,,tinker /belgisk ardenner korsning min egen uppfödning :p Jag gjorde en kombo av favvo raserna :bump::bump:

Nu har jag visserligen inte en ardenner eller en nordsvensk, utan en kallblodstravare (förvisso med nästintill obefintlig manke och mkt utstickande bogblad :D ) men jag har iaf en equiflex reiningsadel till henne. Flexbom i FQ storlek och den är förtusan BRED, lite väl bred på min pålle egentligen, men sitter bra om hon är tjock alternativt har tjocka built up paddar :D Men den sadeln borde ju funka på en nordsvensk så länge den inte är model matsalsbord ;)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar