Sv: Western pÅ eurohorse
Ett litet påpekande bara.........
I "SQHAs" monter fanns inte mindre än 5 olika organisationer/arrangörer.
Jag kan tycka att det blev lite olyckligt att allt uppfattades som SQHA eftersom SRHA (Swedish Reining Horsese Assn), NCA (Nordic Cutting Association), SRCHA (Swedish Reined Cow Horses Association), Bökeberg tävlingarna med bla NRHA EM samt American days på Jägersro fanns i samma monter.
All heder till SQHAs Urban Gullberg och Camilla Mårtensberg med familjer som fixat allt och en smäll på fingrarna till osss andra som inte lagt så mycket energi på att det skulle bli en bra monter på mässan!
Som Gordon säger, var glad att det blev något, annars har det minsann varit så stora ord om 5 stackars ryttare som ridit på Globen osv på uselt underlag. Men när flera butiker, arrangörer och tidingar betalar dyra pengar för att marknadsföra sporten så får man på nöten.
Jag skulle vilja ge en eloge till High Chaparall, Kulan Trading, Western Horsemans Corrall, Distrikt Väst (för WRAS), JA Ranch, Hästfocus, Lucky Rider, Old Western Store och alla andra som sett till att det blev bra western utbud för första gången på Svenska Mässan under Euro Horse!
Och som någon sa, glöm inte alla som visade upp sporten, Kinna Ropers, Patricia Kuhn och Per Larsson mfl.
Tack alla för en trevlig helg, många glada skratt och möten med nya och gamla bekanta. Jag ser fram emot en ännu större och bättre western mässa 2010
/Monica Widh, representant för SRHA, Jägerso och Bökeberg på mässan under helgen.