western med halvblod/fullblod

M

Montgomery

jag är lite intresserad av western, har aldrig tävlat eller ridit det. men kan man ha halvblod/fullblod i Trail eller Barrel Race? får man det på tävlingar? Vart finns tävlingarna?

Sv: western med halvblod/fullblod

Hej
Javisst får du det. Just nu är de uppehåll men tävlingarna börjar till våren igen.
Har du fullblod i din pålle så har du chansen att komma rätt bra på placeringarna men då måste hästen vara väldigt välriden för de är inte bara slita runt dom runt tunnerna som många gör. Har du en häst som är högt utbildad i dressyren så kommer man räätt långt. De finns flera trådar här som handlar om denna gren så de är bara söka.
De är WRAS tävlingar du får rida med din häst. Sök på wras så kan du läsa mer på deras sida. Lycka till så kanske vi ses i sommar.:bump::banana:

vad menas med Dtävlingar, C osv?:confused:

Det är de olika svårighetsnivåerna på tävlingarna, D-nivå kan jämföras med lokal nivå på engelsksidan, C-nivå är som regional osv. Du kan starta olika nivåer i olika grenar.
Western är jättekul och i dina trakter borde det finnas en hel del tävlingar!

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 607
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 079
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 541
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka