Western lifestyle

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Expensive_Hobby
  • Startdatum Startdatum
E

Expensive_Hobby

Hur mycket påverkar westernridningen ditt övriga liv? Lyssna på countrymusik? Amerikansk bil? Amerikansk flagga hemma osv?

Jag är rätt anti mot USA och vill inte förknippas med USA bara för att jag vill rida western. Men jag är nog i minoritet.

Sv: Western lifestyle

Jag har inte amerikanska flaggan på tex padden eller så, inte heller amerikansk bil, men däremot lyssnar jag på country, men det gjorde jag innan jag la om till westernridning. Så jag tycker inte att jag påverkas av den amerikanska livstilen. Tror inte heller att mina kompisar ser mig som något annat än den jag alltid varit. Man behöver ju inte anama allt eller hur???

Hur mycket påverkar westernridningen ditt övriga liv?
Inte mycket...har visserligen en rundcorall men det är väl också allt...
Lyssna på countrymusik?
Japp...Älskar Dwight Yokam, Garth Brooks, Shania Twain, Faith Hill o.s.v....
Amerikansk bil?
Eh...volvo 960 har visserligen lite muller i sig men långt från amerikanskt:angel:
Amerikansk flagga hemma osv?
NO WAY!!!:eek:...Ska skaffa mig en svensk:cool:

Hur mycket påverkar westernridningen ditt övriga liv?

...övriga liv? *blinkar oförstående*

Lyssna på countrymusik?

Det funkar på tävlingsplatsen, men inte annars. Brukar rida till musik i ridhuset, men min tävlingshäst kräver The Ark, inget annat faller henne i smaken. Men när jag ger upp och slänger i "hennes" skiva anpassar hon takten till låtarna.

Amerikansk bil?

Nix

Amerikansk flagga hemma osv?

Ja, gillar usa-flaggan på tex. plädar, koppar, kuddar etc.

:rofl:...har inte frågat min fröken vilken musik hon föredrar än...ska föreslå Judas Priest:angel:

...det hela började med att jag brukade lyssna på rix fm när jag red. Och varje gång Tiget hörde Cara Mia av Måns så gick hon prefekt.
I helsike heller tänkte jag då, och började presentera henne för min musiksmak. Men tyvärr fastnade hon för enbart arken. Lite tjatigt i längden...

:rofl:...måste verkligen testa frökens musiksmak nu:D...*bär ut bergsprängaren till rundcorallen*

*KL*

hrm.. det närmsta USA i livsstil jag kommer är väl "min" (STORA sitationstecken där ja) karl som bär hatt, boots och jeans jämt, kör pickup, motar kossor, pratar engelska och drar knepiga skämt om sitt "beltbuckel"... Men där slutar westerniseringen av mitt liv...

Tacka vettja Rammstein! (och tanten min håller nog med.. ;))

(...fast nog smyger ltie Garth Brooks och diverse annat in ibland..)

Den enda kopplingen mellan mig och USA är väl att jag har en förkärlek till countrymusik :D.

Usch........jag har nog påverkats ganska mycket tror jag sen jag började rida western.
Eller ja...både ja och nej kanske.
Jag har alltid gillat amerikansk inredning och nu har man en liksom en ursäkt till att inreda åt det hållet ;).
Både western och amerikanskt kanske jag ska säga...grova möbler i mörkt trä,,m.m.

Jeans och boots är också sånt som man tyckt varit snyggt men också något som blivit mer vardag idag än tidigare.
Musiken har jag gillat tidigare och förstärktes när jag började med linedancen och sen när ridningen ändrades så har det blivit mer och mer.

Däremot amerikanska flaggor osv är inget som kommit och tror inte det gör det heller.

jag är i viss delar mer amerikan n svensk.

har bott där i omgångar,har amerikanskt personnummer,patar mer engelska än svenska,drömmer på engelska tom.

gillar just nu Calaisa men CCR är också ok.

firar amerikanska högtider med vänner,har amerikansk flagga vajand ebredvid den svenska,har en jätteVan med V8,är mets hemma med amerikansk(CA) inredningsstil osv osv.läser mer engelskspråkiga tidningar än svenska.

Så har jag "alltid" varit.

Hur mycket påverkar westernridningen ditt övriga liv? Lyssna på countrymusik? Amerikansk bil? Amerikansk flagga hemma osv?
Suck, så var det långt innan jag började med westernridningen men det beror mest på bilintresset. Jag har haft en Pontiac Firebird -75 och en Chevrolet Chevelle -67 och min sambo har just nu en Chevrolet Fleetmaster från 1948 och hans vardagsbil är en Chevrolet Caprice Diesel... Jag kan titta på vilken gammal jänk som helst och om inte säga exakt modell och årtal så iaf vilken koncern den är tillverkad av (GM eller Chrysler) och absolut vilket decennium.

Country är skitbra och när jag städar går alltid countrykanalen på radion och det finns garanterat 5-6 skivor i bilen.

Jag har dock bara varit i USA en gång och då jobbade jag i 5 dagar, hade inte ens med mig en kamera!

Ingen amerikansk flagga för det finns en urskiljning här - jag gillar inte heller en hel del av det amerikanska styret och utrikespolitiken men är rätt så förtjust i kulturen, dvs den som det amerikanska småfolket står för.

Men ni behöver ju bara se mig och min häst i tävlingsutrustning för att förstå hur illa ställt det är.... :D
http://www.pixbox.se/pic_show_id10368400.html

/Camilla, som faktiskt är halvfinne och borde syssla med någon finsk sport istället... Men vänta! Det gör jag ju! Har ju faktiskt ett par medaljer i armbrytning... :D

Jag är rätt anti mot USA och vill inte förknippas med USA bara för att jag vill rida western. Men jag är nog i minoritet.

Jag harit intresserad av western ända sedan jag var liten men i januari tog jag steget och sadlade om. Lr ja jag har ju inte börjat rida western ännu min häst är ju bara 2 1/2 år ännu:angel: Började med en billig Simcosadel till unghästen som sedan såldes och nu införskaffat en med mkt bättre kvalitè. Inhandlade även ett par boots på chappen i sommras och jag fullkomligt älskar dom:love:. Jag har på mej dom jämt till kjol när jag handlar med träningskläder när jag ska till gymmet:rofl: och här hemma ihop med skorts och en vanlig stor t-shirt så jag är nog en fröjd för ögat här ute på landet:D Countryn fastnade rejält i början av sommaren och även om jag lyssnar på mkt blandat musik så älskar jag country. Även sambon har börjat lyssna på det som har tagit fram sina gamla raggar/mc boots från vinden nu när han är cowboy/stalldräng säger han. Självklart har jag en egen amerikanare en Packard Clipper Custom -55 och förut ägde vi en cheva -49:a. drömmen är en amerikanske pickup men med småbarn så nöjer vi oss med en opel omega elegance -00 så länge. Ingen amerikansk flagga här inte. Men sambon håller på att bygga en rundkorall.

country-musik, ja
ford explorer, ja
boots, ja
flagga, NEJ, vi flaggar alltid med svensk flagga, har dock haft kanadas flagga framme, för min bror bor där. Kan rekommendera Calgary Stampede!

Lyssnar på country, snackar med amerikanare, är inne på chatter från usa och snackar country/western med dom.

Western påverkar inte att jag gör det utan är bara "wannabe-amerikanare" iaf. :D

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 366
Senast: Svartkatt
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 101
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka