Western! *bilder*

Sv: Western! *bilder*

Kan meddela att Copper vann hingstklassen, blev Best in Show samt bästa allroundhäst vuxen morgan i helgen på MorganRiks.

Om man får haka på i gissnings och åsiktsleken så ser det ut som en quarter med mkt fullblod i. Skulle tippa på att det är ett sto och (nu e jag ute på hal is) kaaaanske en... fem-sex år? och det där med hur quartrar ser ut.... Skillnaden exteriört mellan tex en hunteravlad quarter och en reining avlad quarter är ENORM. Betydligt större än den mellan svenska halvblod och tex. holsteiners.

Det är nog det då, de quatrar jag har sett är avlade för cow-klasserna, och det kanske inte denna är då? :)
Fast, av vad jag kan se när jag kollar skiiiitnoga på första bilden, så är det nog en valack :o

Hur som helst, hästen är bedårande! ;)

Senast ändrad:

Det är nog det då, de quatrar jag har sett är avlade för cow-klasserna, och det kanske inte denna är då? :)
Fast, av vad jag kan se när jag kollar skiiiitnoga på första bilden, så är det nog en valack :o

Hur som helst, hästen är bedårande! ;)

:rofl::rofl: Jag brukar bedömma könet efter halsen.. men jag tror nog tusan du har rätt! :D ibland är det svårt som bara den det där..

Om man får haka på i gissnings och åsiktsleken så ser det ut som en quarter med mkt fullblod i. Skulle tippa på att det är ett sto och (nu e jag ute på hal is) kaaaanske en... fem-sex år? och det där med hur quartrar ser ut.... Skillnaden exteriört mellan tex en hunteravlad quarter och en reining avlad quarter är ENORM. Betydligt större än den mellan svenska halvblod och tex. holsteiners.

Jag har för mig att det är en quarter med en del fullblod i och 3 år gammal (eller om den hunnit bli 4 nu) :idea:

Delvis kl.

Jag såg som sagt bara att det var en quarter på resultatet.
Men om det är mycket fullblod i den så förstår jag oxå att den ser ut som den gör, och även när den inte är så gammal. Jag gissar att hon inte haft den så länge, eftersom man inte hört talas om den. Men jag hoppas det går bra för dom framöver :bump:

Grattis till en fin uppfödning i sådana fall :D. Bor i grannbyn och har redan vinster och placeringar på tävling, men det visste du väl redan :p

Tack så mycket:)

Nej, hon är så blygsam matte. Hon berättar en massa om hur duktig han är och hur bra de trivs ihop, men vad hon lyckas göra, det håller hon visst inne med:D

Superläckra hästar och bilder, speciellt fuxarna var dööösnygga!!!!!! :love::love::love:
Verkligen riktiga drömhästar. Förstår inte vad ni andra pratar om, de var VERKLIGEN helt underbaaaraaa...

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vill vi vara lite fyndiga kan vi skriva att Oscar Berneklint snart går ut ettan. Och på söndag är det lite av examen i samband med Appel...
Svar
0
· Visningar
43
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
296
Senast: Migo
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?