welshponny av cobtyp/cob

Sv: welshponny av cobtyp/cob

Joho, det var jätteskojigt!!!
Om du tar det priset du begär för ditt ettåriga sto som du har till salu, och lägger till en nolla, DÅ kommer du i närheten av vad Nebo Julie Ann troligen kostar.
Det är klart att jag får lägga mig i! Du skriver det här på Bukefalos, och då får du allt tåla åsikter. Vill du inga ha, skriv det inte här då,
tycker Ragnhild

...men :eek: ... vad är ditt problem ???

kul att du hittat in på min hemsida... något som var fel på den ??

klart jag vet vad en fin cob kostar... och mitt ettåriga sto är inte till salu för att jag ska kunna köpa en ponny av Owen... och jag tror inte 180 000 kr räcker för Julie Ann...tyvärr... :idea:
Owen har tillräckligt mycket andra cobbar att sälja så varför ska han skiljas ifrån en av sina absolut bästa när han inte behöver ?
henne finns det inget pris på... hon är inte till salu . slut

Jag behöver inte sälja min ett åring för att köpa en kuse av Owen... vilket priset än är... det är kanske det som stör ??? :idea:

jag har mina 9 hästar/ponnyer + ytterligare 7 kusar till (inhyrda och övrig familjs) samt tre barn och ett eget företag samt ett nytt 350 m2 hus som måste skötas/byggas och det gör att tiden inte riktigt räcker till som jag vill just nu... därför har jag satt ut henne till salu... men det kan ändras om jag känner för det...

Framtiden ser lovande ut med många spännade planer...

...vara positiv och ödmjuk = :banana:

Varför är du så spydig?:mad: Jag har för mej att Flachjacks sto kostade 18000kr.En nolla till...Det är väl många som köper hästar för dom beloppen och mer än så...Varför skulle inte en welshintresserad kunna det.Folks ekonomier ser ju faktiskt olika ut.:banana:

Det låter trösterikt:)

Jag som börjat leta Cobsto-föl, är alldeles häpen över att det verkar finnas så få uppfödare att välja mellan i Sverige och nästan inga stoföl till salu.
Jag trodde att det skulle krylla av dem nu när stona precis fölat. Eller ska man försöka tinga till nästa år och hoppas att man får ett, eller importera själv:confused:
Eva

Lättast är att gå in på cobuppfödarnas hemsidor och kolla efter ungston. Man orkar inte annonsera till slut. Jag har haft vårt sekt D sto till salu sedan hon föddes, fått en del förfrågningar men folk backar på priset. Ett flerfaldigt guldbelönat sto med bra stam. Idag har vi valt att behålla henne då hon snart är nkörd o klar. Det är säkert fler uppfödare som känner som jag. Vart ska man annonsera för att få folk att se annonsen?

det finns mycket att välja på i UK samt att man kan hitta bra priser, bästa är om man har någon där som kan "deala" om pris... i vissa fall kan det bli dyrare om man kommer utifrån...
och köper du flera ifrån samma uppfödare kan du göra en riktigt bra affär..
Owen Jones på Nebo anlitar jag, han kan ta hand om det mesta och är jättebra..

Lycka till !!!

Senast ändrad av en moderator:

"Vart ska man annonsera för att få folk att se annonsen?"
Ja, det undrar jag också. På "Equippa" drunknar den nästan på en gång. Jag har satt in en annons , med en i mitt tycke , jätteläcker bild, men inte en kotte har ringt. Svårt att veta varför. Kanske för lite information, för dyr, för långt bort. fel ålder.....osv, osv.
I Ridsport verkar det mest vara ridna djur och inte så mycket avelsdjur till salu.
Ibland undrar jag hur vi gjorde "förr", utan digitalkameror, videofilmer och sist men inte minst hemsidorna!
R

..jag annonserar där det går att annonsera... sen är det ju att vara aktiv hela tiden med uppdateringar och förnya..

Jag sålde fyra ponnyer på lika många månader, en var bara ute på annons knappt en vecka, och den första som svarade var den som köpte henne... fick det jag begärt för henne vilket var ett högre pris än jag trodde var säljbart... men det ska vara rimliga priser... det finns mycket "fantasi" priser...
Ett annat sto fick jag över 50 svar på... det var inte roligt det heller när det blev så mycket....det blev ett hästjobb att svara i telefon och maila...

Det är bara att var aktiv och prova sig fram...

hemsidor är svårt... då gäller det att folk hittar dom först..

... ja ha...då puttar jag lite igen ...då det är dålig fart på tråden just nu... något mer intressant i cob världen ? ;)

Flashjack skrev:
hemsidor är svårt... då gäller det att folk hittar dom först..

Men varför annonserar man inte på Welsponny och cob föreningens annonssida?
Där tror jag många letar som inte är så insatta.

Nästa helg är det Welshutställning i Bjärsjölagård, är det någon som ska dit?
Själv ska jag fara dit och drägla lite:d

Va skoj, då kanske vi ses.
Jag hade tänkt åka med mitt Wpb sto, men vi har inte fått passet ännu så jag satsar på Bollerup i slutet av juli i stället.
Jag vill bara ha en exteriörbedömmning. Kan vara bra att ha inför kvalitets.

kan inte åka någonstans förrens mitt WPBR sto fölat.... 14 dagar över tiden nu... börjar bli så himla trött på att vaka.... sova... vad är det ? tur att man glömmer fort när fölis väl är här.. annars skulle man aldrig mer betäcka...:p

:banana: GLAD MIDSOMMAR !!! :banana:

Bor i fel ände av landet så ner till Skåne åker vi inte. Tycker att Jönköping är för långt att åka för att visa hästar. Måste satsa på att få en SWF utställning i mina trakter istället. Vårt nästa mål är Jubileumsutställningen på Slängsboda.

håller med om att det ofta är långt att åka... :crazy:

Flashjack skrev:
... ja ha...då puttar jag lite igen ...då det är dålig fart på tråden just nu... något mer intressant i cob världen ? ;)
Här kommer nytagna bilder på mitt ungsto, 2 år gammal:
hast06e2.jpg

hast06d8.jpg

hast06e5.jpg

Hon är väldigt snygg!
Rör hon sig bra?
Du har skrivit vad det är för stam på henne, men jag har glömt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Pivo
  • Lymfangit
Tillbaka