Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Piraja skrev:Här kommer nytagna bilder på mitt ungsto, 2 år gammal:
Är det Ploppans avkomma?jojoo skrev:Hon är ganska lik mitt 4-åriga sto e. Leyeswick Dai (se avatar)...
/Johanna
----------------------------------------------
Idhults Welsh Cob - www.welshcob.se
Welsh skrev:Är det Ploppans avkomma?
ikaros227 skrev:Känner mig lte dum. Men vill någon förklara varför det är sådanna diskutioner mellan dom olika sektionerna? Är det inte upp till hingstägarna att godkänna sina ston och få fram fina avkommor? Själv så tycker jag att kvaliten är bättre än kvantiten. Föder själv upp Welsh Partbreed eller Svensk Ridponny.
Det kan bero på att du håller på med prestationsavel och vi med renrasiga welshar oavsett sektion vill behålla rastypen. Det är väldigt svårt att behålla rastypen på sekt C o D om du blandar in sektB blodet. Finns dessutom ingen anledning att blanda in sekt B blod i cobbarna. Det för inte aveln framåt.ikaros227 skrev:Känner mig lte dum. Men vill någon förklara varför det är sådanna diskutioner mellan dom olika sektionerna? Är det inte upp till hingstägarna att godkänna sina ston och få fram fina avkommor? Själv så tycker jag att kvaliten är bättre än kvantiten. Föder själv upp Welsh Partbreed eller Svensk Ridponny.