Welsh Mountain

W

Wonderchild

Jag skulle behöva lite hjälp, men jag har ingen analys på mitt hö.
Jag har en Welsh Mountain på 4 år som inte gör någonting i princip, hur mycket hö kan jag ge henne ungefär ?
 
Sv: Welsh Mountain

För att kunna avgöra hur mycket hö din ponny ska äta behöver du ha en analys. Värdena på den avgör hur mycket hö den ska ha och vad du eventuellt bör komplettera med. Att göra en analys är inte så dyrt om man jämför med vad man kan spara in på dyra kraftfoder som ev. inte behövs, tror jag betalade 538 kr eller nåt för min. Det enda man kan säga är att din häst behöver ABSOLUT MINST 1 kilo ts/100 kg häst. Jag räknar alltid med 1,2 kg ts/100 kg häst. Men om det räcker näringsmässigt vet du ju inte utan att veta vad höet innehåller.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
Svar
14
· Visningar
791
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
307
Senast: Raderad medlem 148240
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 425
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp