Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Jättefin är hon! :)

*KL*
Är det någon från tråden som dyker upp på rikset som går i helgen? Ridklasser imorn och utställning på söndagen. Med häst eller kanske bara och kikar? :)

Jag ska själv dit med häst bägge dagarna!

Okej, blev lite ändrade planer annars hade jag kunnat gå imorgon.
Men blir eventuellt en inof. utställning om ett tag om jag bara vågar. Är inte den som vill visa häst. Står hellre bakom kameran..
Är inte heller den som vågar "ragga upp" någon för att hjälpa mig.
Men hade varit roligt att få honom bedömd!
(alla raser är välkomna)

*kl*

Idag deltog vi i de Engelska Ridklasserna. Blomman vann hingstklassen (3 hingstar) och blev BIS Ridden Champion! Jag är så stolt över min fantastiska ponny :love:

Grattis, vad duktiga ni är!

Önskar att jag haft lite närmare så hade jag kommit och tittat!
Om två veckor visar jag min cob, första gången för både henne och mig!:)
Hon är bara 1år och inte van att träffa nya hästar eller vara på nya ställen, så tar det mest som en träning för oss båda.

Stolt med all rätt, han är ju formidabel den där.

Jag hade gärna åkt på riks (trots den långa resan) men min hingst råkar höra till den enda sektionen som inte bör visas i överhull, if you know what I'm saying... :p :D

Kl

Har lusläst tråden från början till slut och storknar av alla fina cobar. Själv har jag inte haft häst på över 6 år och tänkte vänta minst något år till, men så igår ramlade jag över en helt fantastik liten åring. -letar lösdrift i vild panik-

Tänk om, tänk om det skulle gå i lås. iih!

hoppas det går vägen!

Idag har vi löshoppat Leia, hon hoppade 1.25, i överkant vad hon kanske behöver, men vi vill gärna ha höga poäng och då måste de ju vara säkra på lite högre höjder..

mira2013: Tack :) Vad spännande, hoppas det går bra! Blomman är den första hästen jag haft som jag "kunnat" ställa ut och det är verkligen superkul! Lycka till!

Fjellheim: Jag måste höra efter, vilken sektion har du? Om man utgår från Wales finns det ju ingen sektion som inte visas "tjocka" :o

dramatik & bettysmatte: Tack :)

JG: Hoppas det löser sig! Cobbar är verkligen speciella, underbara hästar!

Hoppas det går bra!

Fiona ska ha en date med AE idag för lite körning. Vi tog hem en jättefin rockard igår, så det är dags att sätta igång med körningen på allvar :)

Blir nog bilder idag från träningen :D

Stort grattis, ni är så löjligt läckra :love: Han är så underskön, lilla Blomman!

Vad gör man när man rider en engelsk ridklass?

1308285_zps9d7229fd.jpg

Skygglappar den här gången. Gick det också.

Engelska ridklasser rids enl domarens instruktioner som i princip går ut på att visa en lydig och trevlig ponny i alla gångarter i båda varven. Domaren tar hänsyn till kvalitet på gångarterna och man visar oftast även hästen vid hand utan sadel. Det är som en minikvalitets typ :D

Fjellheim: Jag måste höra efter, vilken sektion har du? Om man utgår från Wales finns det ju ingen sektion som inte visas "tjocka" :o

Jaså, jag tycker nog att "min" sektion är undantaget och det är sektion b jag har. Ska ju vara lite mer ridponny över dem och det kan man inte anklaga min köttbulle för just nu :angel:

Men då kanske man kan visa ändå..? Haha, nej usch, har man en hingst vill man ju inte gärna skämma ut honom :p

Gud va fina hästar ni har!
Nu var det väldigt lång tid sedan jag skrev här sist, men nu måste jag få visa hur min vackra flicka har växt och utvecklats i sommar.
Sarken Ceyla f. 11

941386_577254658962919_75347276_n.jpg

936906_587538581267860_1344023968_n.jpg

och så har vi hunnit med att träna lite också :)

480434_600208646667520_687346316

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 845
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 918
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 505
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka