Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

*kl*

Jag och Blomman har vart på utställning med engelska ridklasser. Det gick alldeles makalöst bra, man kan nog säg att det var "vår dag"! Så otroligt stolt över min fantastiska lilla häst!

Men perfektion va snygga ni var!! Tror jag smäller av.

Du skulle ha haft liiite mer färg på ridbyxorna bara, de var aningens för vita för min engelsk-ridklass-smak, men det är jag det och jag vill inte kritisera bara belysa att det var det enda jag inte skulle kalla helt perfekt.

Men alltså varför är de så svårt att hålla sig och hästarna så där hela och rena för jämnan?! :p;)

Idag har jag badat med min lilla Noonihäst =D

zao178_51db23c4e087c336d7b0de42.jpg

zao180_51db23cc9606ee33d337577f.jpg

tack allihop! :)

Fjellheim: Jag håller med, de skulle vart lite gulare, men jag hittade inga lämpliga som inte kostade en förmögenhet så det fick duga med ljusbeige så länge ;)

Zahlo: Det ser supermysigt ut!!!

Snigeleffekt Ni är super fina!:)

Vi ska också på utställning, i sep. Min och hästens allra första!
Är redan nervös.
Hur ska jag vara klädd som visare av min 1åring?
Måste man ha hjälm? Får man ha en pisk med sig?

Kul att du ska visa din! Hoppas det går bra!

Jag hade tänkt visa Musse (som också är 1) nu i juli men han var rätt ful i början av sommaren och sen blev det för sent att anmäla sig tyvärr. Tänkte dock försöka hitta en rådgivande hingsbedömning någonstans i närheten och visa honom på i höst. Mest som träning givetvis eftersom han fortfarande är så ung men också kul att höra kritiken. Han har (tycker jag) blivit riktigt fin och har verkligen ett kanonhuvud. Stressar inte upp sig i onödan och blir han lite stressad så lyssnar han ändå alltid på mig. Är samtidigt känslig och vill vara till lags.

Samma bilder som i 12:ornas tråd men jag kan inte komma in på photobucket just nu tyvärr.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=636277833057545&set=pcb.636277926390869&type=1&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=636277896390872&set=a.455302474488416.106514.100000260020322&type=1&theater&notif_t=like

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=635994759752519&set=a.455302474488416.106514.100000260020322&type=1&theater

*kl*

Oj här har jag inte varit inne på länge - många fina bilder sedan senast! :)

Bidrar med en bild på vår cremellohingst Balnecroft Xander f-11.

Xander1.JPG

Hm. Nu blir jag sugen på att tillverka gula welsh cob:ar :love:

Vet du att han är just cremello? Isf kan vi göra isabeller på löpande band :D

+ lil-sis

åhåå! då kanske man kan beställa en guling från er i framtiden ? ;) ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 842
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 917
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 481
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat