Welsh Cob: exteriör?!

C

Curly

Detta må vara en svår fråga men hur kraftig är en "normal" Welsh Cob i genomsnitt? Hur viktbärande är den i regel? Kan man jämföra den kroppsmässigt med någon annan ras?

Jag har ev. fått ett erbjudande av att rida en Welsh Cob på 153 cm men väger en del och det skulle vara bra att veta om den skulle orka mig. :confused: :crazy: :bow:

Mycket tacksam för svar! :) :bow:

Svårt att beskriva. jag har 3 cobston hemma som är i 3 olika grovheter. Min mellersta dam blev kallad för Nordsvensk när hon var 3 år och nu har hon grovnat :D Har inga problem att bära upp en tung ryttare oavsett grovheten snarare rygglängden kan spela roll. Du ska väga bra mkt för att inte få sitta på mina ston :D :D

Förut när jag letade efter en welsh cob så var det nästan omöjligt att få tag på någon som var riden tex...enbart något föl till salu då och då.Är det fortfarande lika svårt att få tag på en riden welsh cob i vettig ålder?

Det blev aldrig något köp för min del...jag blev trött på att leta till slut och det strulade även med en som skulle försöka fixa en import till mej...blev så trött liksom...

Svårt att hitta????? Snarare svårt att sälja :( Lättare att sälja fölen en att sälja de vuxna som är ridna och körda samt har gett bra avkommor.

Sv: Welsh Cob: exteriör?!

köpte et welsh cob sto på 143 cm för snart 3 år sedan
väger ungerfär 65 kg hon har inga problem att bära mej långt.det gäller bara att bygga upp hästen så att dom klarar tyngre vikter under en längre period.perfekt allroundhäst med ett underbart psyke.mitt allt

Sv: Welsh Cob: exteriör?!

Cobbar brukar vara viktbärande, så börja du lugnt och rid i balans och jämvikt så är det nog inga problem. De kan se ut som nordsvenskar eller lite mer connemara typ så de finns i flera former och storlekar :love:
Det finns en cob för alla :banana: :banana: :banana: (nästan ialla fall.) Från 137 till över 160cm.

Lycka till och du; mot cobbar finns inget känt botemedel :D :D :D

Liknande trådar

Gnägg Då har dottern alltså fallit för en riktigt snygg ponny.. Hon tävlar FEI med hennes ponny och vi söker efter en till ponny för eliten...
2
Svar
20
· Visningar
5 437
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 227
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 383
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Nu ni ska ni få ännu en rasvalstråd att skriva i ;) Jag har ju flyttat hemifrån och tar snart med mig min hund som för närvarande är...
Svar
16
· Visningar
2 099
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg