Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså den här diskussionen hör inte helt till trådens ämne och jag tycker det räcker nu.Vad gör du på dina tre dagar, då?
Håller med, Tallin var trevligt.Tallin är en fin stad dessutom! Speciellt de gamla delarna
Åk inte till Slovakien, jag minns inte vilken tid på året vi var där men fy faaasen vad KALLT![]()
Jag tycker nog det är relevant, för det säger ju något om hur man ska tycka om att semestra för att hinna med en stor stad på ett par dagar. Om man ser staden mer som ett smörgåsbord av sevärdheter, så räcker såklart en dag också. Man plockar så många man hinner och har lust med, helt enkelt.Alltså den här diskussionen hör inte helt till trådens ämne och jag tycker det räcker nu.
Så angående detta är det min sista kommentar.
Om vi tar London som exempel så vandrar jag i Hyde park, besöker covent garden. Njuter av maten (en gång på Ramseys resturang) Buckingham palace, Big ben och shoppar på Oxford Street. Och vad mer som faller i in.
I Rom var vi i Vatikanen, colosseum, spanska trappan, Fontana di trevi, pantheon och ett par ställen till och njöt av god mat.
Nice kan vara behagligt i januari. Berlin eller Dublin gillar jag men det är ju inte så varmt då. Jag har varit i Dublin i januari; det var ganska milt väder (men alltså inte varmt).
Vi har precis fått blodad tand vad gäller weekends så har inte så många erfarenheter än, men vi var tre dagar i Rom i April, hade 23 grader och hann med massor och vill gärna återvända och se mer! Gillar att det finns historiska platser runt varje hörn...
Tre dagar i Berlin i april, jättekallt men det var en härlig avslappnad stad som jag också vill återse. Trevligt folk och mkt att se.
Haft en heldag i Tallinn och var en jättemysig stad, hade gärna stannat längre.
Varit på Island i mars, fantastisk plats men det snöade vågrätt hela tiden så vill gärna återse det en bättre årstid.
Nu kom jag på ett ställe jag inte varit på själv, men som kanske kan vara något: Valetta på Malta. Jag har en vän som åker till Malta regelbundet och klimatet är tydligen bra. På de bilder jag har sett ser Valetta ut som en vacker stad och det tycks finnas en hel del sevärdheter. Och så går det att flyga direkt och ganska billigt.
Jag har Malta högt på min lista. Borde passa bra för en långweekend.