Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker att hästarna som visats här i tråden är riktigt fina! Kanske inte superädla sporthästar, men fin typ och bra framdelar.
Jag är nästan lite sugen på att låna ett sto för att använda honom. Är ett rent arabsto med crabbetblod så hon är av större och mer av en bruksmodell. Lämnar avkommor med jättefint temperament och härlig gång med mycket utstrålning. Tror att det hade kunnat vara en lysande kombination.
Ja det blir ett SWB föl med gröna papper.Det blir ju ett renrasigt halvblod om mamman är arab och betäcks med en godkänd halvblodshingst så värdet på avkomman borde ju vara detsamma som för en avkomma med två halvblodsföräldrar?
Jag menar, kolla runt bland hästannonserna. 15 000 kronor för ett arabföl. Det måste ju ha kostat mer att ta fram fölet?
Finns ett härÅsikterna går isär.
Jag skulle nämligen GÄRNA ha ett 50/50 halvblod/arab sto i avelsboxen. Men då skulle det verkligen vara rätt arab som förälder, gärna stor med mer betoning åt ridhästhållet än showhållet. Helst galoppstam också.
Någon gång ska jag leta reda på rätt arabsto och göra det experimentet!
Din häst ser jättetrevlig ut och inte någon bjässe på 180 cm heller.
Kul att även se en som inte är fux.
Var och hämtade hem mitt sto i fredags och hon har tagit sig till sist
vet sydde henne och då tog hon sig, nu måste jag höra med min vet
när stygnena ska tas.
Du som betäckt arabstoet var det besvärliga hästar på ditt
gamla Warsteiner stos stosida? Eller var det Warsteiner stoet som lämnade
besvärliga avkommor?
Jag frågade en som använt många hingstar till sina ston och sett mycket på prem mm om Warsteiner avkommor, den personen kunde bara påminna sig att " hade sett (hört) att dessa kunnde vara besvärliga i munnen?
Jag har nyligen köpt en Warsteiner avkomma,ett 9-årigt brunt st med vita tecken. Hon är MYCKET social och trevlig. Redan efter ngn månad i min ägo kom hon galopperandes när jag ropade på henne i hagen. Ganska dominant i stohagen där hon går med tre andra ston. otroligt kjuk och fin i munnen och känslig. Säker och stadig att rida ut på och otroligt snygg.
Är mycket nöjd med min trevliga häst.