Wafvel Arabhingst

Sv: Wafvel Arabhingst

Tror Wearst som går distansritt under Ingrid Boström och är årets vinnare av Agria cup är efter honom

Vet inget mer...

kul att NÅN vet :D nåt...

Min lilla praotjej är stolt ägarinna till honom...och jag som inget kan om araber tycker han är jättefin :love:

En bekant till mig har en valack född -91, efter Wafvel. Jättefin, men mycket egen :smirk: :p
Han har dock varit till salu, men vet ej om han är såld än.

Filuran skrev:
En bekant till mig har en valack född -91, efter Wafvel. Jättefin, men mycket egen :smirk: :p
Han har dock varit till salu, men vet ej om han är såld än.

Kul...skall jag framföra till henne, men finns det nån sida man kan se resultat och avkommor om araber?? Hon vill nog ha en avkomma efter honom, men det är svårt att få tag på ett polskt sto verkar det som.....

Han är såld nu, fick jag precis veta :smirk:

Vet inte om det finns någon sån sida, tyvärr :(
Har försökt leta lite "arabinfo" själv utan att lyckas :crazy:

Du har säkert redan kollat den här sidan, men om inte: www.allbreedpedigree.com. Databasen bygger visserligen på att alla matar in sina uppgifter själv, så den är ju inte heltäckande, men hyffsat bra i alla fall. Enligt den finns bara en avkomma efter Wafvel, Jeans undan Janowa. Om man vill söka svenskregistrerade araber kan man kontakta ARAB som registrerar alla araber och arabkorsningar i Sverige. Kontaktuppgifter finns på www.sahf.se. Annars finns det "stamkunniga" uppfödare i Sverige, bl a Carina Jönsson på Cesam Arabians och Helen Sipinen på Runnbäckens Arabstuteri. De har säkert inget emot att svara på frågor om de kan. Kontaktuppgifter finns under stuterier på samma sida.

Hälsningar
Carina
www.silverarabians.com

ah :) jag tycker wearst är jättefin så det skulle vara kul att se hur wafvel ser ut! Har ni någon bild att lägga ut? :)

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka