S

Stina_Julle

Hejsan!

Hur vet man om en westernsadel passar sin häst , utan att ta en sadelmakare? Känner man på ngt sätt eller måste man verkligen ta ut en sadelmakare??

Har ni några tips??

/ Stina_Julle

Sv: W-sadel

Är man själv inte van att kolla hur w-sadlar ska ligga osv. så är det ALLTID bäst att ta hjälp av en mycket kunnig person, t.ex. en sadelmakare (som har kunskap om just Westernsadlar)
För vill man vara på den säkra sidan på att sadeln verkligen passar hästen så är det bäst att ta hjälp, man vill ju inte att hästen ska få problem med ryggen bara för att man inte hade tillräcklig kunskap om hur sadeln skulle ligga...

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: iNHALE
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg