Frustrerande när man inte har rätt sadellil-sis skrev:Har letat sadel till 11an och det går inte så bra. Nu har jag nog hittat en som är vid nog MEN jag måste sälja någon av de andra innan jag har råd att köpa den. Eller hoppas att den finns kvar till lön, den är inte dyr men jag tömde kontot när jag köpte en county som nästan (...) passade. Troligen passar den den gamla ponnyn men en kompis har båda mina sadlar på prov just nu.
Testade att rida seniorponnyn i westernsadeln idag. Han är stammis hos kiropraktorn och ordinerad intervaller med 200m skritt, 200m galopp, 200m skritt osv. Trots kortaste på stigläderna så nådde jag inte ner och ponnyeländet VÄGRADE gå på den vägen jag hade tänkt (perfekt längd), slängde sig handlöst ner i ett dike och jag satt inte så bra att jag kände att det var läge att framhärda.
Gick ner till ridbanan istället och tränade på skritt på spåret, utan att skygga för allt som skulle kunna vara farligt... Är man 17 år så håller man inte på med sådana dumheter längre. Tränade även på att svara för skänkeln även i sidled och till slut så. Han är inte så bra riden de senaste åren, tyvärr.
Imorgon blir det antingen ut på töm eller i någon av sadlarna om de inte passar ponnyn som de provas på.