Vuxen tik på foder?

paradiset

Trådstartare
Hur kan ett foderkontrakt se ut på en vuxen avelstik tex? Tex om jag vill ha en vuxen mellanpudeltik och inte ställa ut, men ev att uppfödaren vill ta kullar på henne? Vad kostar det tex osv?

Samt fördelar-nackdelar med mellan mot storpudel?
 
Sv: Vuxen tik på foder?

Hur gammal är tiken?
Det kostar dig försäkring, foder, vaccinationer etc. Själva hunde ska du inte betala för. Betänk att hunden övergår i din ägo när den fyller 5 år.
så om tiken är 4 år/ äldre, så ska uppfödaren inte ha 2 valpkullar på henne om det ska gå rätt till..
 
Sv: Vuxen tik på foder?

man brukar betala nästan fullpris ibland halva nypris och uppfödaren tar 1-2 kullar sen skrivs hunden över på dig som ägare.... i alla fall i de fall jag vet av :) kallas även leasing i vissa fall... som fodervärd kan du vara skyldig hålla hunden trimmad och låta uppfödaren ställa ut osv... vet inte om du som fodervärd ska betala ögonlysningen osv... uppfödaren skall betala allt som kostar kring graviditet och valpning som jag förstått det... så för dig borde det kosta allt från halvpris i inköp upp till fullpris + det vanliga, försäkring, mat, vaccinationer, tandvård osv osv
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 905
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 210
Senast: Vicks
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 674
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp