vuxen hund som har börjat göra inne

V

vickis-pajala

min svärmor och svärfars hund har ett problem eller dom har problem med hunden och jag tänkte få hjälp av er

hunden har nu efter en tid börjat kissa och bajsa inne på nätterna :crazy:
tyvärr så kan dom inte ha hunden lös utan den sitter i löplina pga den rymmer.
hunden får daglig motion men jag vet tyvärr inte i vilken omfattning

är det någon som har lite tips och råd på vad det kan vara
:confused:
detta är ett problem som har kommit nu nyligen

Sv: vuxen hund som har börjat göra inne

han blir 4 år nu till hösten

Hur ofta går dom ut med hunden?Hur är dom mot hunden?Hunden kan vara mörkrädd.Ändrar dom ofta tider när dom går ut med hunden ?:eek:

Är de hemma mindre?

Andra ändringar?

Nya djur eller människor?

Min hund protesterade genom att kissa inne när jag gick på en kurs, han var då van att var med mig hela dagarna på jobbet, och nu fick han vara själv några timmar två dagar varannan vecka:crazy:

Fattade inte vad som var felet:confused: var hos vet och kollade urinprov och njurar men allt var ok...

När kursen var slut så var inne kissandet också slut:angel:

Vet fler som haft detta problem när de börjat jobba mer, trots dagmatte/husse:crazy:

Hundar saknar ju "sina" människor:love:

jag tror heltenkelt att hunden är stressad och kanske lite understiumlerad
dom har en till hund och den hunden följer sin husse troget men den andra hunden får inte följa med på samma sätt utan det blir lite som en tävling

jag har funderta på om jag ska ta hem denna hund och börja med klicker träning, och även då att hunden får följa med mig på rid turer mm men då ligger problemet i rymmningen :confused:

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 041
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 809
Senast: Lillefrun
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar