M

marybary90

de hära back on track verkar ju vara världens mirakel grej, tror ni det skulle hjälpa svullnaden på ett vrickat ben? en nordis i stallet har nämligen vrickat sig i hagen och den här svullnaden som har blivit på benen, eller ja själva skadan ska vara borta inom sex månader. nu har det gått tre månader och ägaren har bestämt sig för att ta bort hästen om skadan aldrig läks. vad tror ni om back on track? jag vet inte så mycket om dem men vad jag har läst så verkar de ju vara mirakulösa, som sagt...

Sv: vrickning

jag använde back on track på min unghäst som vrickat kotleden fram.

vet ordinerade boxvila4-6 v och sedan stödbandage i hagen minst 6-12 mån :crazy: (boxvilan fixade vi, men lindade gjorde jag bara i 4 veckor :o . sedan back on track nattetid.)
hon blev bra, men sedan om det var tack vare back on track vet man ju aldrig... jag använder dem iaf vid svullnader, stelhet mm.

lycka till med hästen!

jadå tack så mycket :) det är ju inte min häst men jag vill endå inte att han ska tas bort, gillar honom skarpt :D ska dit imorrn så jag ska prata med ägarn om det. hur mycket kostar dom och vart köper man dom?

hm.. jag köpte mina begagnat på annons. gav 600:- för 4 stora, använda 1 gång!
annars tror jag de kostar från 250:-/st. här i örebro har vi dem på "till häst". annars finns väl återförsäljarlista på deras hemsida på nätet.

De är väldigt bra, har själv provat handsken, men sen är det väl frågan om de är såå bra att de är värda sina 1000:- (för fyra st) om man tex gämför med en gammal hederlig yllepadd?

Köpte en yllefilt från ett överskottsbolag för 100 spänn, räckte till skrittäcke och fyra stor paddar.
Packade in min ledkänsliga häst i stora yllepaddar pålindade med 4 meters yllelindor, som hon fick sova i, hon blev klart "renare" i benen av det.

Jag är övertygad om att BoT hjälpte till att snabba på läkningen på min häst som fick en rätt rejäl gaffelbandsskada. Gick i princip lindad båda bak dygnet runt i 2 månader, därefter bara på nätterna.
4 månader efter skadan blev han ultraljudad och det såg jättebra ut.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 337
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 419
Senast: Snurrfian
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka