S
SirWillgott
Hej alla därute...
Det är så att min DSG Zid(Leonberget´s xerxes af kabokas) trasade sönder sitt ben i början av sommaren i en häst olycka
H.bak bröts på tre ställen och tassens alla små ben separerades helt ifrån undre sken benet (på röntgen så fattar man inte ens hur vet fått ihop benet då allt låg åt alla möjliga håll
)
Så han har fått gå med gips /skena hela sommaren och inte fått leka,bada ,träna eller göra något alls som är kul..
Men nu är han iaf bättre och går utan skena för det mesta!
Detta är ju enormt tråkigt eftersom han var tänkt avelshund för en kennel...Men han har bara hunnit med två utställningar i sitt liv
(Kom 2,a och 1,a
) Men inte riktigt meriterad..så vet inte om dom fortfarande är intresserade etfersom hans utställnings karriär spolades bort innan den ens börjat
Han har också börjat visa agressiva beteenden mot andra hundar nu, när vi är ute på prommenad
Han kastar sig,drar, morrar och skäller-även fast den andra hunden är helt lugn!!??
Han har ju som sagt inte fått lekt så mkt på senaste tiden..kan de va problemet? Men har försökt att träna bort detta...och han har blivit bättre, men visar fortfarande agressiva beteenden som jag absolut måste ha bort! Kan inte ha kvar honom annars
Hjälp oss snälla? Är det någon här som varit med om något liknande?
Här e sötnosen med "store brorsan" Dexter
Kramizar frå linn och zid
Det är så att min DSG Zid(Leonberget´s xerxes af kabokas) trasade sönder sitt ben i början av sommaren i en häst olycka
Så han har fått gå med gips /skena hela sommaren och inte fått leka,bada ,träna eller göra något alls som är kul..
Men nu är han iaf bättre och går utan skena för det mesta!
Detta är ju enormt tråkigt eftersom han var tänkt avelshund för en kennel...Men han har bara hunnit med två utställningar i sitt liv
(Kom 2,a och 1,a
Han har också börjat visa agressiva beteenden mot andra hundar nu, när vi är ute på prommenad
Han kastar sig,drar, morrar och skäller-även fast den andra hunden är helt lugn!!??
Han har ju som sagt inte fått lekt så mkt på senaste tiden..kan de va problemet? Men har försökt att träna bort detta...och han har blivit bättre, men visar fortfarande agressiva beteenden som jag absolut måste ha bort! Kan inte ha kvar honom annars
Hjälp oss snälla? Är det någon här som varit med om något liknande?
Här e sötnosen med "store brorsan" Dexter

Kramizar frå linn och zid