Sv: Vovve kräks!
De typiska symtomen är att de dricker mycket och verkar ha ont i bakdelen och är ömma i buken, men många livmoderinflammationer har vaga symtom.
Är hon mitt i ett löp är det dock mindre troligt då de oftast får det ca 3 veckor efter löpet pga hormonsvängningarna.
Det luktar inte konstigt av flytningarna? När hon har feber och är allmänpåverkad tycker jag det är mycket konstigt att vet säger åt dig att avvakta, finns det inget djursjukhus i närheten du kan kontakta?
Om inte annat skulle det väl kännas lugnare för dig om de tog in henne för observation så du får sova ordentligt?
Att hon trycker in svansen kan ju tyda på att hon har ont i buken.
Det är typiskt för livmoderinflammation att hunden inte vill hoppa upp på saker eller gå i trappor, en bekant hade en hund med pyo som hade detta som enda symtom.
Jag skulle definitivt åkt in med hunden och röntgat buken iaf (om de inte har ultraljud.
Är hunden vid dålig hälsa i övrigt får man ju fundera på om man vill operera eller inte, det är ju alltid en risk att söva hunden. Du får rådgöra med veterinären.
Hoppas det ordnar sig!
Edit: Oj, fyrtio grader! Rekommenderar verkligen att du åker till närmsta jouröppna djursjukhus även om det är långt. Om det är livmoderinflammation och livmodern spricker får hon bukhinneinflammation vilket kan leda till döden (ursäkta om jag är dramatisk, men det ÄR allvarligt).
Håller tummarna!