Vovve kräks!

Sv: Vovve kräks!

Fy vad tråkigt :(

Men måste säga att jag blir så förbannad på dessa veterinärer som bara säger man ska avvakta. Vill de inte jobba på sin jourtid eller :mad:
Nu har det varit flera trådar där vet sagt de ska avvakta och det har ändå slutat med att hunden får åka in.
Nä, jag åker när jag vill, är jag som betalar och då skiter jag i vad dom säger. Nu var inte det sista nån kritik till dig mysaan för ni inte åkte direkt.

Jag tror inget djursjukhus förbjuder dig att åka in, men ger en rekommendation. Det är djurägaren som i slutändan bestämmer då
de ser hunden och vet hur den är i vanliga fall. Om alla som ringde
in på jourena skulle åka in så skulle det bli väldigt dyrt både för djurägaren och försäkringsbolagen. Om det inte bedöms vara akut på jourtid så kan man ju be om en tid till dagen därpå.
 
Sv: Vovve kräks!

Nej, klart de inte förbjuder en att åka in. Men samtidigt vet de heller inget om hur van hundägaren är. Det kanske är deras första hund och litar på en veterinär till 100 %.
Men de två fallen som varit här nu tycker jag inte alls är något man skulle vänta med, tycker vet skulle sagt de skulle kommit direkt.
Fattar inte hur de kan säga avvakta i flera dagar.
 
Sv: Vovve kräks!

Lite ny uppdatering!

Pratade med Jägarvallens veterinär i går. De tyckte det var onödigt att operera henne nu när hon var så pigg. Fick recept på antibiotika och smärtstillande som hon ska äta denna veckan ut. SEdan är dte bara att hålla tummarna. Blir hon sämre ringer vi direkt till sjukhuset och de opererar blir hon inte sämre jag då ska vi bara vara glada.

Nu vet veterinären helt plötsligt inte alls vad det kan tänkas vara för fel. Hade det varit knas med tarmarna som de misstänkte så hade hon inte kunnat äta och bajsa. Hade det varit en tumör så sa de att hon inte borde blivit så pigg som hon är.

Så just nu känns det som att vi lever på lånad tid och känslorna åker berg och dal bana.
 
Sv: Vovve kräks!

Åh, jag har tänkt på er hela dagen! Jag hoppas verkligen att hon blir bra. Vi håller alla tummar och tassar.

Ligger hon inne nu eller är hon hemma?
 
Sv: Vovve kräks!

Åh, jag har tänkt på er hela dagen! Jag hoppas verkligen att hon blir bra. Vi håller alla tummar och tassar.

Ligger hon inne nu eller är hon hemma?

Hon är hemma. Tog hem henne i lördags för att få säga adjö ordentligt. PÅ söndagen vart hon jättepigg och när jga pratade med veterinären i går så tyckte de att hon kunde vara hemma tills hon möjligtvis blir sämre igen. Ännu så länge vill hon bara äta smaskiga saker och torrfodret ratar hon men vad gör man inte. :)

Håller nu tummarna för att hon fortsätter vara pigg och glad samt att hon börjar äta mer ordnetligt.
 
Sv: Vovve kräks!

Är det en brusten livmoder så måste hon opereras, men man har kanske uteslutit det?
Utifrån det du har skrivit så tycker jag att det låter som om man borde öppna henne och titta hur det ser ut i buken och i så fall är det bättre att göra det när hon mår bra. Fast man har kanske inte längre misstanke om att det är något som går att operera?
 
Sv: Vovve kräks!

Nä brusten livmoder uteslöt det i fredags när hon undersöktes. Nu har de även uteslutit tarmvred så då är det bara tumör kvar om de misstänker något alls längre. Skulle det vara en tumör kan de inte göra så mycket ändå enligt dem. Så jag vet inte men visst kan jag hålla med om att det vore smartast att öppna henne medans hon är pigg och har ork.

Funderar endel på vad de svartfläckarna kan ha varit elelr är. TYcker ju att de borde ha upptäckt en tumör om det är en tumör iom att hon både röntgades och ultraljudades
 
Sv: Vovve kräks!

Min sambo har varit ute med Nanna nu. När hon bajsade så upptäckte han massa hår i avföringen. Kan dte vara möjligt att dessa svarta fläckar de hittat är hår som samlat sig till bollar och som har svårt att komma ut?

Jag vet att detta kanske är att gripa efter halmstrån men vad tror ni?
 
Sv: Vovve kräks!

Nej, de blir vita på ultraljud. Vätska blir svart.
 
Sv: Vovve kräks!

Nej, de blir vita på ultraljud. Vätska blir svart.

Jo jag hörde att vätska blir svart. Men då måste jag få undra en duktig veterinär borde väl kunna se skillnad på tex en tumör och tarmvred? Elelr ser båda ut som svarta fläckar bara? Jag tvivalar absolut inte på att veterinären vi var hos är duktig jag försöker bara förstå hur hon ena dagen kunde vara dödsdömd till att redan dagen efter vara nsäta lika pigg som vanligt.
 
Sv: Vovve kräks!

Hon mår bra. Pigg och glad och inga problem över huvudtaget.

I går var hon ute med barnen och busade i snön. Helt på hennes villkor alltså.
 
Senast ändrad:
Sv: Vovve kräks!

Jag vet inte vad man menar med tarmvred. Ont i magen?
Om man misstänker tumör så borde man kanske ha en misstanke om vad den utgår ifrån och om man inte vet det så kan man ju inte utesluta att den går att operera bort.
 
Sv: Vovve kräks!

Jag vet inte vad man menar med tarmvred. Ont i magen?
Om man misstänker tumör så borde man kanske ha en misstanke om vad den utgår ifrån och om man inte vet det så kan man ju inte utesluta att den går att operera bort.

Nja med tarmvred så menade de att tarmarna skulle spruckit och trasslat in sig i varandra till en stor tarmhärva typ. Så fick jag det beskrivet.

de har ingen aning om var den misstänkta tumören i amgen skulle utgå i frånmen de menade på att oftast så går det inte att operera bort och att den inte kommer tillbaks. Prognosen var vid operation att tumören (?) skulle komma tillbaks inom max 3 månader och med tanke på att hon då är gammal (8½ år) och lite väl rund om magen så ansåg de inte att det var lönt.
 
Sv: Vovve kräks!

Vad skönt att hon har piggnat till - jag håller tummarna att det fortsätter så!


Tack! Just nu ligger hon och vilar efter att ha jagat pinnar och gjort ett atppert försök att jaga rådjur. :) Nu är hon för väluppfostrad för att jaga efter rådjur när jag säger stanna men hon vill så gärna. :D
 
Sv: Vovve kräks!

Syntes inget på röntgen?
Inget på palpation?
Tycker att du så småningom skall diskutera ett nytt ultralju o ev röntgen.
PL
 
Sv: Vovve kräks!

Syntes inget på röntgen?
Inget på palpation?
Tycker att du så småningom skall diskutera ett nytt ultralju o ev röntgen.
PL

Hon ömmade något när de tryckte på magen. På röntgen syntes bara några svart fläckar som det tydligen inte är så säkra på vad det är egentligen.

Ska beställa hem hennes journaler och sedan åka till en mindre klinik som ligger närmare för ett nytt ul tänkte jag.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tänkte om någon kunnig människa här inne har någon idé, blir det inte bättre får vi såklart ta ett besök till veterinären. Natten mot...
Svar
14
· Visningar
2 322
Senast: Viva
·
Hundhälsa Min hund kräktes rejält natten mellan sön-måndag. Sedan har det varit lugnt fram tills idag. Frukosten fick han behålla men han kräktes...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa I tisdags kräktes min hund ganska många gånger under dagen, några få gånger i onsdags och i torsdags kom det upp ett par gånger på...
Svar
3
· Visningar
1 303
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 217
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp