Vovve kräks!

Sv: Vovve kräks!

Hon blir 9 nu i sommar. Är lite orolig över de skumma mörka fläckarna i buken men hon är under vård och jag kan inget göra nu.
 
Sv: Vovve kräks!

Precis, och de gör ju vad de kan för att hon ska bli bra! Är det en brusten pyo så är det op. som gäller. Fortsätt uppdatera om hur det går!
 
Sv: Vovve kräks!

Lovar att uppdatera igen så fort jag hör något.

Är det någon som vet om kliniken direktreglerar med försäkringsbolaget och jag bara behöver betala självrisken när jag hämtar henne eller hur fungerar det? Är inte så van vid att mina djur blir inlagda.
 
Sv: Vovve kräks!

Jo de brukar direktreglera med försäkringsbolaget, men försäkerhets skull kan du ju säga till om att du vill ha det nästa gång du har kontakt med dem. Det brukar tillkomma en direktregleringsavgift på ca 50kr. Så då behöver du behöver du bara betala självrisken plus det extra som blir utöver den när du hämtar ut hunden.
 
Sv: Vovve kräks!

Lovar att uppdatera igen så fort jag hör något.

Är det någon som vet om kliniken direktreglerar med försäkringsbolaget och jag bara behöver betala självrisken när jag hämtar henne eller hur fungerar det? Är inte så van vid att mina djur blir inlagda.

De allra flesta kan direktreglerna om du hämtar hunden under kontorstid. Det du fåt betala är självrisk plus 20% av överskjutande kostnad.
Hoppas det går bra, brusten livmoder låter inte alls skoj. Har de opererat nu?
 
Sv: Vovve kräks!

Usch, vad jobbigt! Har ju själv vovven inne på djursjukhuset som du vet, det är inte roligt..
Hoppas hon blir bättre snart, jag håller tummarna! :)
 
Sv: Vovve kräks!

Hur har det gått med vovven ??

Min hunds syster blev inlagd på blåstjärnan i torsdags.
Hon började för två veckorsedan med lös mage. De ringde vet. De gav bara råd.
Hon började bajsa blod lös lös mage. Ringde vet fick några tipps på vad de skulle stoppa i henne.
Så nu i torsdags började hon även att kräkas. Fick inte ens behålla vatten. Då åkte dom in akut.
De la inn henne på dropp . röntgade och prover tog de.
I dag skulle de nog hämta hem henne då hon mådde bättre.
 
Sv: Vovve kräks!

Orkar inte skriva så mycket men vill att ni ska få veta att hon har tumör i hela buken och kommer avlivas.
 
Sv: Vovve kräks!

Oj din stackare tröst kramar från mig.

Jag tog bort min tik förra året i maj
Ålder 12 år med tumörer
Kram till dig vet hur jobbigt det är
 
Sv: Vovve kräks!

Fy vad tråkigt :(

Men måste säga att jag blir så förbannad på dessa veterinärer som bara säger man ska avvakta. Vill de inte jobba på sin jourtid eller :mad:
Nu har det varit flera trådar där vet sagt de ska avvakta och det har ändå slutat med att hunden får åka in.
Nä, jag åker när jag vill, är jag som betalar och då skiter jag i vad dom säger. Nu var inte det sista nån kritik till dig mysaan för ni inte åkte direkt.
 
Sv: Vovve kräks!

Åååååh :cry: Jag förstår hur det känns, min lilla Felix dog just.

Jag skickar en massa tröstkramar!!
 
Sv: Vovve kräks!

Lite uppdatering!

Vi beslutade oss för att ta hem henne för att barnen skulle få säga hejdå. Eftersom tumören bara var misstänk och dte mycket väl kunde vara något annat men att hon var för dålig för att genomgå en operation och de inte trodde hon skulle klara en sådan. Så vi ska kontakta vår distriktsveterinär i morgon för att boka tid för avlivning.

Det var så det var bestämt. Nu sitter vi i det läget att damen blivit så pigg så hon både äter och är ute i snön och busar. Så vi har bestämt att vi ska ringa upp till sjukhuset i linköping i morgon för att diskutera en eventuell operation i alla fall eftersom hon är nästan precis som vanligt nu. Iofs under påverkan av smärtstillande men det känns som ett det nu finns en rejäl chans att hon skulle klara en operation och bli bra.

Så nu sitter vi i en sits som pendlat från konstant gråt till att det finns ett litet hopp om att detta kan gå vägen.
 
Sv: Vovve kräks!

Oj vilken berg-och-dal-bana för er!

Jag ska hålla varje tumme jag har för att din hund blir bra. Om det är Valla djurklinik i Linköping som ni ska till så vill jag bara säga att de är otroligt duktiga och har fantastiska resurser. Kan hunden räddas så kommer de att lyckas!

Återigen, det hålls både tummar och tassar för er!
 
Sv: Vovve kräks!

har följt tråden i smyg!

Vilken bergodalbana det varit för er! Hoppas verkligen att hon är tillräckligt pigg för att orka med en operation. Håller tummarna på att det ordnar sig, om inte annat så skickar jag massor med tröstkramar!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tänkte om någon kunnig människa här inne har någon idé, blir det inte bättre får vi såklart ta ett besök till veterinären. Natten mot...
Svar
14
· Visningar
2 322
Senast: Viva
·
Hundhälsa Min hund kräktes rejält natten mellan sön-måndag. Sedan har det varit lugnt fram tills idag. Frukosten fick han behålla men han kräktes...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa I tisdags kräktes min hund ganska många gånger under dagen, några få gånger i onsdags och i torsdags kom det upp ett par gånger på...
Svar
3
· Visningar
1 303
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 217
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp