hallojs...
vi tränar hemma på banan hos mig.. har inte tid att åka till något ställe som tex. timrå för jag "måste" vara hemma nästan hela tiden för en av mina ponnys har Elepelepsi och så måste jag motionera och sköta alla 4hästarna..
plus att mina kompisar inte har råd att åka och träna på något ställe som det kostar såmycket pengar.. (tackolov får vi gratis busskort av skolan!)
om vi ska köpa en gjord är det nog vi som håller på som får köpa den eller kanske låna en om vi har tur..
vi tränade ca 2ggr i veckan i vintras(skritt och trav för vi ville inte riskera att det skulle hända nått eftersom han kunde halka i snön), men nu på våren blev det inte något för det var fullt med gegga och våran häst blev halt efter han fick gå i nya hagen å han sprang som en blådåre och snubblade troligtvis på en trädrot.. (såg när han snubblade)
efter det har vi tränat i grupp 2ggr i skritt eftersom han kan ha ganska så lätt att bli halt om man anstränger han förtidigt och han tar lite tid på sig att muskla..
i vintras (vi började i jan.) så övade vi att sitta på hans rumpa och sådanna saker för att han skulle vänja sig vid att ha klätterapor..
han är uppfödd på Grällstaridcenter och varit uthyrd till timrå för massa år sen.. där försökte dom ha voltige på han men körde alltid för hårt i början så han blev halt. och så var han så änmgslig där eftersom han inte trivdes så han tvärnuitade när någon hoppade av osv.
men nu har han mognat till sig! ska fylla 15år i sommar!
spidden är en svenskt halvblods valack med brun päls och 1.68 i mankhöjd
vi är inte så jätteduktiga då men vi kan kvarnen i skritt.. vi halkar av i traven ibland när vi sk sätta oss bakofram!
sitta baklänges med armarna ut i trav.. (blev även lite bockelibock å galopp i början när han skulle vänja sig
)
stå på knä skritt och trav
josse kan stå upp i skritten bra och matilda är sånär hyfsad i skritten.. själv tycker jag det är lite svårt och vågra inte räta ut mig ordentligt.. *HÖÖÖGT*
jag och josse har övat lite på pilen i skritt,
och madde är en hejjare på skräddarsits..
sen har vi gjort "klängövningar" som nog inte har något namn och vi fortsätter med dom i början på varje pass fortfarande..
vi ska kanske träna på lördag om jag å spidden är frisk då.. (om inte jag hinner rida på han dagarna innan blir han en krutburk och går aldeles för fort) ramlade för någon da sen och misstänker att jag har fått en spricka i lillfingret och igår small det till i benet när jag var ut påväg till stallet.. litehandikappad på vänster sida.. lyckas alltid krångla till det för mig..
men i sommar ska vi börja hårdträna för ridbanan ska göras om (blev för hård) ska bli nya diken, nya lysen, mer underlag mm.