volter i terrängen

V

Vuitton

hm, om jag tex på målrakan upptäcker att jag ridit förfort i terrängen, vilket faktiskt kan hända med min snabba kuse..Får jag lägga volter på slutet då, utan att det räknas som fel/straffpoäng? För det är ju inte inom ngt straffområde på hinder ju...eller?

Om jag har förstått det rätt så får man inga straffpoäng för att manär för snabb i tärängen utan bara om manär för långsam.

Men rätta mig gärna om jag har fel.

Man får straff om man rider mer än 15 sek för snabbt upp tom *.

Du får inte lägga volter eller medvetet "vänta in tiden" så att det är uppenbart att du ridit i ett för högt tempo.

Hur det bestraffas kommer jag inte ihåg men det står i TR.

Sv: volter i terrängen

Nej det räknas som att "vänta in".

Man får helt enkelt se till att lära sig rida iett jämnt tempo, överensstämmande med det som är angivet för klassen! :D

Nope tror att du bestraffas med 25 straff om du medvetet bromsar in innan mål. Straffområdena är borttagna sedan många år.

Undrar om det tom inte var upp tom 60 straff, eller så var det enligt gamla TR

Här kommer jag med en liten fråga bara. Kan ju medela att jag aldrig ridit någon fälttävlan själv så halshugg mig inte om jag är ute och cyklar är ni snälla.

Men det här med att trava i mål. När jag kollade på terrängen på tv nu i OS så pratadse kommentatorn om att det var en ponnyryttare i EM eller något liknande som när hon var på "upploppet" tittade på sin klocka och såg att hon hade massa tid kvar travade i mål. (Sen visade det sig att hennes klocka hade stannat men det förtäljer inte historien.) Men på kommentatorn där så lät det som att man får trava i mål. Stämmer inte det då? Eller missuppfattade jag det han sa?

/Isa (som är VÄLDIGT nyfiken på det där med fälttävlan, ska bara få sin häst att sluta vara livrädd för vatten).

Nope du får inte trava i mål, det stämmer inte. Internationellt kan det vara annorlunda, men grunden i det hela är att man inte skall rida för fort utan försöka lära sig att rida i det tempo man ska.

Alltså i Sverige får man inte göra det, och rider man internationellt borde man vara så pass duktig att man inte skall behöva trava i mål för att man ridit för fort!

I Sverige tom 1* som sagt ger det 20 straff om man medvetet rider så att man måste sakta in för att ej underskrida tiden med mer än 15 sek, som en ren utbildningsgrej. Internationellt finns inte den regeln alls, så där kan man komma in en minut för tidigt om man vill. Man förväntas ha lärt sig det innan...

Vad spelar det för roll om man kommer in tex 20 sek för fort?

spelar väl ingen roll egentligen, det är ju bara det att man skall lära sig att rida i ett visst tempo som är angivet för klassen. Onödigt att rida för fort när man inte behöver, det sliter ju bara mer på hästen och man får inget för det.

Sakta in och sakta in , om man pullar upp till normal galopp några 100 m före mål för att inte komma in för fort är det ju ingen som reagerar, men håller man på med volter eller travar eller skrittar in ser det ju genast värre ut.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 263
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 350
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar