_moa_

Trådstartare
Snart är det dags! :bump: :bump: VM i sverige, längar jätte mycket! Vilka ska dit? Vad säger ni isismänniskor om en buke träff någon dag under vm veckan? :)

Sv: Vm

Jag kommer att vara där hela veckan, ska jobba som funktionär i entréerna. Det jag vet att jag inte vill miss är 6-års hingstarnal. Pappan till mitt föl, som föds när som helst, är med där. Sedan hoppas jag få se mycket av tävlingarna i övrigt också förstås...

Jag ska dit! :) :)

Hade först tänkt erbbjuda mig att jobba lite under tiden jag är där (inte som funktionär...) men kom fram till att jag bara vill slappna av och njuta av, förhoppningsvis, underbara riduppvisningar och, garanterat, trevligt umgänge. :bump:

Jag ska jobba i biljettkassan hela veckan, dagtid, men kvällstid är jag ledig och :idea: eftersom jag bor i Norrköping kanske jag kan visa er runt? Bästa glasställen? Badplatser? Pubar? You name it!
Vi hörs!
// Cicci

Senast ändrad:

Hjartagna skrev:
Jag kommer att vara där hela veckan, ska jobba som funktionär i entréerna. Det jag vet att jag inte vill miss är 6-års hingstarnal. Pappan till mitt föl, som föds när som helst, är med där. Sedan hoppas jag få se mycket av tävlingarna i övrigt också förstås...

Vilken hingst är pappan till ditt lilla föl?

Bara vi inte väljer en pub eller krog så spelar det ju ingen roll.. Jag kommer liksom inte in över allt, är bara 16. Men det vore ju kul att träffa alla!

Eller vad säger du Tvistjarna? Det borde vi ju hinna med?

Jag skulle dit, hela veckan. Men det körde sig som vanligt för jag hade dubbelbokat mig. SUCK!!!!

Får väl köpa videon som (förhoppningsvis?) kommer sen.. :D :angel:

Jag ska dit, iaf 1-3 augusti. För jag mitt klantarsle bokade en resa till egypten den 4-11 aug. hade inte en tanke på vm:et som jag längtat efter hela våren. Får inhandla videon sen med.
Är det någon som vet vad de första tre dagarna innehåller?

Ajda skrev:
Är det någon som vet vad de första tre dagarna innehåller?

PROGRAM
Hålltider
*Observera att detta är ett högst preliminärt program

--------------------------------------------------------------------------------

Måndag1 augusti
Morgon Flagghissning
08.00 Veterinärkontroll av samtliga sporthästar
09.00-17.00 Exteriörbedömning i badmintonstadion, 7 min per häst
Kväll
Ryttarmottagning

--------------------------------------------------------------------------------

Tisdag 2 august
10.00-17.00 Avel, Ridbedöming på avelsbanan 10 min per häst
Kväll Nationskväll

Onsdag 3 augusti
10 Flagghissning
08.15 Tölt T2
10.00 Tölt T1
12.00 LUNCH
13.00 Tölt T1
Kväll Pub, disco

Torsdag 4 augusti
08.00 Femgång - F1
12.00 LUNCH
13.00 Femgång - F1
16.00 INVIGNING - ÖPPNINGSCERMONI
17.00 Speedpass - P2
Kväll Pub, disco

Fredag 5 augusti
08.00 Fyrgång - V1
12.00 Avel, öppen ridbedömning på passbanan
14.00 Fyrgång - V1
17.00 Stilpass - PP1
Kväll Pub, disco

Lördag 6 augusti
10.00 Tölt T2 B-final
10.45 AVEL Prisutdelning ston och hingstar
11.45 Tölt T1 B-final
12.30 UPPVISNING Duellhoppning
13.00 Femgång F1 B-final
13.45 UPPVISNING Dressyr
14.15 Fyrgång V1 B-final
15.15 Passlöp P1
Kväll

Galashow & fest

Söndag 7 augusti
09:30 Femgång F1 A-final
10.15 AVEL Uppvisning högst bedömda ston
10.30 Fyrgång V1 A-final
11.30 Passlöp P1
13.30 UPPVISNING
14.00 Tölt T2 A-final
14.45 Prisutdelning pass & kombination
15.00 AVEL Uppvisning högst bedömda hingstar
15.15 Tölt T1 A-final
16.15 AVSLUTNINGSCERMONI
Kväll
Funktionärsfest

Skulle ha anmält mig som funktionär, men så strulade internet flera dagar och när jag äntligen kom in så var det för sent.
Typiskt, jag som inte har råd att betala för att komma in :(

Jag ska vara där och jobba hela veckan ;)
Så nu får ni komma och äta riktigt mkt korv i Framtids korvstånd :D

*hugger en knapp*

Jag,Thrandur, Tristezzoch Ramsees är där fre-sön!
Hoppas vi hinner träffa många andra bukefalister!!!

/Malin

Jag är också där hela veckan! Skulle vara jättekul att träffas!! :)
Kan inte någon som känner till området och så bestämma någon kväll och plats? Jag är alltså där och jobbar, typ, hela dagarna så en kväll vore ju nice :)

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han är bäst i världen i tölt med lös tygel. Máni Hilmarsson knep guldet på Islandshäst-VM i Holland, där Sverige visade framfötterna i...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 042
Senast: Gunnar
·
Bukefalos På ett hästforum - hur är det ens möjligt? VM för islandshästar har pågått i Holland 8 - 13 augusti, Sverige har haft ett flertal...
Svar
10
· Visningar
1 549
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka