VM-tråden

Tror inte han har en suck även om de bästa hästarna imte är med. Ryttarna är ju fortfarande med och deras andra och tredje hästar är mkt bättre än Dag iallafall. Däremot är det närmare för honom och han behöver inte vara borta så många dgr hemifrån.

Hassö är ute ur tävlingen :(

Hon skriver själv på sin fejjansida att hästen är skadad.
Utan att vara elak tycker jag det är skönt att Anna inte startar i VM. Efter alla olyckor hon varit med om och EM 2003 :cry: (var på plats) skulle jag inte kunna titta på en VM-ritt. Jag gillar verkligen inställningen men man ska inte riskera livet! På EM förra året, den lättaste EM-bana jag någonsin sett hade hon problem, visserligen mellan hinder men ändå.
På VM i Stockholm var jag hinderdomare och en del ekipage fick man verkligen hjärtsnörp av att se passera :crazy:. Och till sist kom Murphy Himself och gick på studs :cool: och man blev helt :eek:. Men - Anna allt cred till dig men VM? Var lite "glad" att hästen är skadad ;)

Hur kan man skriva en sådan sak utan att vara elak? På EM förra året tappade hon stigbyglarna men nu har hon skaffat korgar typ som sitter på. Nåja den lättaste EM banan någonsin raserade hela det brittiska laget ;)
Jag vill verkligen inte vara elak men efter olyckorna hon varit med om tror jag verkligen inte att en VM bana är hennes "element". OK en lätt EM bana som förra året är OK men VM?
EM banan 2013 måste man väl ändå säga var det lättaste på många år? Typ 20-talet utan tidsfel....drygt 40 utan hinderfel...du måste hålla med om att banan var väldigt lätt för att vara ett mästerskap? Givetvis ska inte en bana var livsfarlig för ekipagen men den ska ställa frågor om mod och kunskap, vilket jag hoppas att VM banan gör. Jag ser fram emot VM och hoppas på fina ritter och inga olyckor. Vilket jag tyvärr såg på alltför nära håll 2003 :cry::cry:

Blir inte startfältet på Burghley rätt urvattnat så nära VM? Kan ju vara så att Dag ser chansen till en hygglig placering där jämfört med en högst medioker sådan i VM. Dag har ju en hel del erfarenhet från fyrstjärnig nivå, men hans dressyr-resultat är ju milt sagt en hämsko för att nå någon placering.
Burghley går alltid i samband med ett mästerskap - ojämna år EM och jämna år VM/OS - utan att för den skull erbjuda en enkel tävling.

Toppryttarna har fyra-fem fyrstjärniga hästar i stallet och lite mer vanligt dödliga som rider på den här nivån är inte uttagna till VM för att toppryttarna rider där så tävling lär det nog bli både i VM och i Burghley ;)

Fast luhmuhlens 4 stjärniga är väl inte jätte enkel och där var hon ju felfri i både terräng och hopp. Jag har faktiskt inte varit där mer än övernattat så jag har inte sett den banan live Sas

Utan att vara elak tycker jag det är skönt att Anna inte startar i VM. Efter alla olyckor hon varit med om och EM 2003 :cry: (var på plats) skulle jag inte kunna titta på en VM-ritt. Jag gillar verkligen inställningen men man ska inte riskera livet! På EM förra året, den lättaste EM-bana jag någonsin sett hade hon problem, visserligen mellan hinder men ändå.
På VM i Stockholm var jag hinderdomare och en del ekipage fick man verkligen hjärtsnörp av att se passera :crazy:. Och till sist kom Murphy Himself och gick på studs :cool: och man blev helt :eek:. Men - Anna allt cred till dig men VM? Var lite "glad" att hästen är skadad ;)

Du är nog en av de oartigaste och elakaste i denna tråden i alla fall O_o
2003, det är 11 år sedan. 2013, det är ett år sedan. Ett år kan vara extremt mycket mera rutin. Att du fortfarande problem med en händelse från 2003 säger mer om dig än Anna.
(dock var det väl en bra lösning på problemet för förbundskapten...)

kl
Jag undrar hur det skulle bli om fler ryttare valde att gå Dags väg, att skita i laget. Skulle det kunna ge en positiv förändring för den svenska ridsporten?
Om jag skulle sitta i den situationen skulle jag gladligen skita i laget om jag inte tyckte det var schysst spel, så länge jag hade fått rida andra stora tävlingar individuellt. Jag är väldigt vrång också ;)

Ja jag tror inte Staffan kommer hindra Dag från att rida de tävlingar han vill, förutom mästerskap då.

Då är frågan, skulle du kunna ta samma beslut? ;)
Och hur tror du det skulle bli för ridsporten? (förstår dock om du inte vill uttala dig kring det)

Då är frågan, skulle du kunna ta samma beslut? ;)
Och hur tror du det skulle bli för ridsporten? (förstår dock om du inte vill uttala dig kring det)

Jo jag kan uttala mig om det, inga problem ,jag har inget att förlora då mina ambitioner inte sträcker sig så långt så det blir tal om några mästerskapsuttagningar och även om jag hade det så hade det inte spelat någon roll. Men nej jag skulle inte ta samma beslut som Dag, jag kan inte ens se mig själv hamna i samma sits. Dock hade jag mkt väl kunnat kritisera till Staffe direkt och skulle det ge konsekvenser hade jag kunnat ställa till med ett jävla liv och sedan rida för Italien då min sambo även har italienskt medborgarskap. Hahaha

Nej jag tror inte det agerandet för ridsporten framåt i Sverige eftersom ingen kommer våga haka på ändå. Så solidariska är inte svensk fälttävlan. Dag har vetat sen ett tag tillbaka att han inte kunde åka till ett VM ,han kunde inte åka till ribban av samma skäl så jag tycker han borde tackat nej betydligt tidigare. Så nej jag håller inte med i hans agerande. Eller håller med och håller med.. Detta är ju hans beslut så man kan inte säga något om det.

Alltså whaaaat?? :banghead:

Tror inte han har en suck även om de bästa hästarna imte är med. Ryttarna är ju fortfarande med och deras andra och tredje hästar är mkt bättre än Dag iallafall. Däremot är det närmare för honom och han behöver inte vara borta så många dgr hemifrån.
Du har PM.

Jag vill verkligen inte vara elak men efter olyckorna hon varit med om tror jag verkligen inte att en VM bana är hennes "element". OK en lätt EM bana som förra året är OK men VM?
EM banan 2013 måste man väl ändå säga var det lättaste på många år? Typ 20-talet utan tidsfel....drygt 40 utan hinderfel...du måste hålla med om att banan var väldigt lätt för att vara ett mästerskap? Givetvis ska inte en bana var livsfarlig för ekipagen men den ska ställa frågor om mod och kunskap, vilket jag hoppas att VM banan gör. Jag ser fram emot VM och hoppas på fina ritter och inga olyckor. Vilket jag tyvärr såg på alltför nära håll 2003 :cry::cry:
Fast jag kan väl inte tycka att någon av fallen var ryttarens fel, det var helt enkelt olyckor.
Nu är det en annan häst som är ännu säkrare i terrängen mentalt.
Annas bredd och nivå i alla tre dicipliner är det inte många som matchar.
Snabb regeländring som gjorde att Anna hade stigbygelstrul MELLAN två hinder kan knappast anse belasta säkerheten.
Dessutom blev avblåst och kvarhållen under terrängen mellan två hinder efter ett fall av ryttaren innan henne på banan gör också att tid och rytm tappas.

Fast varken juniorer Yr eller ponnyryttare har något med Staffan att göra, dom har ju sina egna ledare. Eller tänkte du på något annat?

Är jag ensam om att känna att Dags avhopp måste innehålla mer anledning än den presenterade? Kanske något han inte vill ska komma ut? Oavsett är det hans sak. Har man inte avtalat något annat?
Uppenbarligen många ovända stenar i hela historien. Lätt orolig över sportens framtid när de ansvariga bemöter så oproffsigt. Några ryttare (?) spyr galla över kostnader osv och att han skulle lämnat platsen tidigare. Klart är väl att han bränt alla chanser. Hur många tror att han och Staffan som inte är helt olika i ålder är bästisar sedan ungdomen?
Den som säger att den läser ridsportmagazinet blir iskall och utfryst. Jag vet också att där är en mängd sakfel i bloggen men skit i småfelen och fundera på budskapet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter VM i Tryon närmar sig och nu är det en dryg månad kvar tills trupperna tas ut. Ridsports Annelie Frank har tippat vilka ekipage hon tror...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
48 501
Senast: Hedinn
·
W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama