Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle något vara en hemlighet? JAG tycker det är konstigt att man kan skicka unga människor, som aldrig någonsin ridit utomlands på ett EM. Nu var ju terrängbanan på junior-EM snäll så det var ju tur det. Annars kunde det gått illa.Fast juniorer och Young rider är ingen hemlighet. Alla som kvalat med hyfsat resultat får/fick åka. Det innebär att ingen junior har den rutin som tidigare ansvarig krävt. Men det gick otroligt bra om man bedömer vad de hade med sig.
Jo det är dom. Vi har ändå haft en hög nivå i landet och har väl förhållandevis det kvar, med tanke på hur få det är som rider på hög nivå.Hur känns det att bli uppgradera från mindre irritationsmoment till skäl för bannlysning?
Är inte majoriteten av de svenska fälttävlansproffsen redan utlandsbaserade? Så fråga är väl snarare hur mycket av fälttävlan på hög nivå som vi har haft i landet.
Ja men man erkänner inte det! Alla har bara hört om sidan.
Prova du att länka till den på FB så får du höra.
Var ju en hel del som försvann i tråden du syftar på.Ja jag är nog redan förlorad för längesedan så det spelar inte så stor roll haha
Men nu fattar jag varför en annan person tog bort länken från sidan i ett inlägg jag svarade på häromdagen på facebook där förbundskaptenen trädde in med lite svar på frågor efter han blivit uppmanad att läsa "diskussionen".
.
Varför skulle något vara en hemlighet? JAG tycker det är konstigt att man kan skicka unga människor, som aldrig någonsin ridit utomlands på ett EM. Nu var ju terrängbanan på junior-EM snäll så det var ju tur det. Annars kunde det gått illa.
Var ju en hel del som försvann i tråden du syftar på.
Jag hade också mina tvivel men samtidigt hade jag studerat alla i terrängen och tycker att det var bra att skicka dem. Ha lägre förväntningar bara, stötta dem som juniorer osv. Det som oroade mig mer än de unga ryttarna var att hälften av hästarna var 7 år. Så unga ryttare och 3 riktigt unga hästar var "vågligt" att skicka iväg. MEN de gjorde det med bravur! Jag tycker att deras insats var super! Med de åren vi har bakom oss där bara de med medaljchans och som haft mästerskapsrutin sedan tidigare fått åka var också till nackdel för många ryttare. Som någon skrev: Svårt att få mästerskapsrutin utan att få åka. Så lagledarens nytänk välkomnar jag!Varför skulle något vara en hemlighet? JAG tycker det är konstigt att man kan skicka unga människor, som aldrig någonsin ridit utomlands på ett EM. Nu var ju terrängbanan på junior-EM snäll så det var ju tur det. Annars kunde det gått illa.
Ja, vi har bra *banor i Sverige.Fast jag tycker vi har haft väldigt BRA * banor här i sverige och dom flesta (alla)? juniorerna red ju även Ribban i år.
Det är ju det jag tjatar om och om igen, det är ju ett resursslöseri utan dess like att t.ex ha ryttare utan hästar och gravidmagar på landslagsplatser när pengarna kunde använts till annat.Klart man inte kan få mästerskapsrutin utan att åka. Men det är inte det jag menar.
Sen har jag undrat vad förbundet gör för juniorer? Enligt uppgift fick de betala allt själva. Precis varenda öre. Hur ska familjerna har råd med det i längden? Hur ska vi kunna ha satsande människor vars föräldrar inte är rika? Hur ska sporten överleva till seniornivå och då vidare till VM som ändå denna tråden handlar om?
Jag vet inte hur dagens banor i Sverige ser ut men Ribban är en väldigt liten bana jämfört med vad som möter ryttarna söder om gränsen någonstans mellan Holland och Belgien!Ja, vi har bra *banor i Sverige.
Men finns det andra då? Som tex? Gravidmagen var ju inte ens nominerad till VM. Jag vet bara inte vilka andra vi har. Anna Nilsson?Det är ju det jag tjatar om och om igen, det är ju ett resursslöseri utan dess like att t.ex ha ryttare utan hästar och gravidmagar på landslagsplatser när pengarna kunde använts till annat.
Vad gäller EM så delar tydligen ponny, junior och yr på en pott pengar som de två förstnämnda tydligen inte sett röken av så här långt. Pengar som i sin tur administreras och delas ut av den fd förbundskaptenen..